Jag kan göra vad jag vill, jag är inte bara din

Rubriklåt: Signalspaningen med maskinen
 
Jag funderar på detta med relationer. Unikt va? Nä, men det jag faktiskt tänker på är hur fan vi bestämde vad relationer skulle kallas och varför. Liksom varför vi har bestämt att nu ska vi ha 1 person som vi är ihop med för alltid och alla andra är "vänner", "familj", "kollegor" eller andra supertydliga titlar. Med vänner får man göra vissa saker, med familj andra. Det är ofta okej för syskon att dela säng, åtminstone om de har samma kön (för det är viktigt att sexualisera allt!), men att jag delar säng med mina vänner får verkligen folk att flippa ur? Ba neeej du...får närhet! Och om jag till exempel säger "ja fast hon är ju också min syster" så svarar folk "nä det är hon ju inte, det kan inte ni bestämma!" men...det är ju det man gör jämt? Om du adopterar ett barn har du bestämt att ditt andra barn är hens syskon. Och om du får barn, men de inte gillar varandra, då är de ändå syskon och måste umgås därefter. Men så är det ju inte! Familj är något man måste förtjäna att vara, hur kan inte det vara norm?
 
Och det där med vänner då. Huuur är det standard att alla vänner liksom är samma sak? Alla mina vänskaper borde ha, och har ofta, helt olika etiketter. De betyder ju olika saker! Vissa vänner vill jag klänga mig fast på och ibland till och med hångla med. Andra rör jag inte öht. Det är olika saker! Inte mer eller mindre, olika. Och så borde det få vara i kärleksrelationer också! Huuur kan det inte vara deeet? det är liksom inte svårt :( men allt måste vara hugget i sten. Hånglar du med din vän? Du är ofc kär i hen! Vill du bo ihop med någon på längre sikt och leva ihop utan att ha sex? Du är ofc inte kär i hen, bara i de du vill ha sex med (om de finns)! Känner du någon av motsatta könet? Ni är ofc kääära! Dra åt helvete :( jag tänkte skriva smartare men jag är varm och stressad, så ni fick bara den här frustrationen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0