loopad historik, droppar klyscha på repeat

Rubriklåt: Tomma gator med syster sol, en catchy låt som vi lyssnade på igår och dessutom är rubrikraden en mycket bra artikulationsövning
 
Hej från mitt och Onnas boklistelife! Just nu plågas vi med ett särskilt vidrigt kapitel ur eclipse. "Jag blev åtminstone glad över vampyrsex-trams, men nu är jag ledsen igen!" ropade jag precis. Burr :( mår seriöst illa av gaslightingen och allt annat jag läser. Men, ja, efter blogget igår hade vi en mysig kväll. Vi lyssnade på Onnas lista och jag fick ett skriva-om-flow som resulterade i en fullkomlig roast av heterosex till "only you". Den kan jag sjunga för er om ni vill, för den är rolig, men här i blågen ska jag inte spoila. Vi skrattade i alla fall hysteriskt mycket och sa att det var den bästa sång som någonsin skrivits. Sen åt vi olika matlådor och sen hade vi gemensam musiklyssning med Lilla. Då blev det svängiga låtar, mörkermums och lesbiskhet såklart. Mycket mysigt om än lite kaotiskt.
 
Efter ett tag somnade Onna och jag pratade med Kiti riktigt länge. vad skönt och kul det var att göra det! Vi pratade om Kitis hiphop-kariär (hon har skrivit sick bars yo), att falla ner i hål, varför vi är ihop med introverta människor (sjukt oklart) och en massa annat trams på olika nivåer av kaotisk svenska. Sen sov jag som en stock och vaknade i fucking ottan av att Onna skulle jobba. Så jag låg och lyssnade på bluegrass en väldigt lång stund innan jag somnade igen, och när jag väl vaknat och umgåtts lite med en jobbande Onna träffade jag Alex. Vi (jag) åt lunch på subway och pratade om föräldrarskap och annat vi inte kan ett skit om men ändå tycker saker om. Rimligt. Och sen jag kommit hem igen har vi fikat, boklistat, pratat om high school musical (jag kunde väldigt många låtar...eller alltså inte kunde, utan kunde nynna på) och Jonas från Comsyn har varit här. Det är helt säkert i ström-uttaget som glappet bor. Kuuuul. Så han ska höra av sig när han vet vad vi ska göra. Så, ett litet härligt inlägg från maj denna måndag, tio nätter före jul som det heter. Usch jag borde ringa min syster och fråga om hur vi ska göra med julklappar. Bläääää jag är trött. "sitt inte uppe till 01 och babbla då", kanske ni säger. Ja, kanske det kanske. Men ja, ses imorgon, då är det musikhjälptimes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0