Why does everybody love you, they don't know enough about you

Rubriklåt: Everybody loves you med charlotte lorents, men jag gillar the chicks-versionen mer för den är finare
(mush från nån gång i min sömnlösa dimma igår natt)
 

Ibland nämns han i kultursammanhang. Han som jag aldrig har träffat men som jag så väldigt gärna vill skada. Jag kan inte vara tyst då. Jag fräser och spottar och säger att han ska dö. Men när de frågar varför har jag inget bra svar, för det är inte min sak att berätta. Jag skulle vilja att alla visste, att alla visste varför han är det äckliga kryp han är, men det går ju inte. Det är din sak att berätta. Och du har berättat nu. Min älskade starka fina. Och jag förstår att du är rädd nu, räddare än jag egentligen kan fatta tror jag. För du är rädd för hur han ska må och det gör dig till en så fantastisk person. Du tror så ofta att du inte är en bra person, att du är bitter och arg, men du är bra. Oavsett varför du är orolig.

 

Du har levt hela ditt liv med målet att ta hand om och skydda andra. Precis som han ville att du skulle göra. Men du måste inte nu. För någon vecka sen frågade jag dig om du hade fått vara liten i en relation innan. Du sa nej. Men du får vara liten nu och då vågar du bli stor också. Bli stor och ta alla de där modiga stegen. För vad som än händer nu så har du gjort det största du kan. Och jag vet att du inte hoppas det här, men lite hoppas jag att han ska få precis så mycket skit som han förtjänar. Och om det blir så kommer jag att finnas där för dig och trösta dig, för det kommer säkert vara läskigt för dig. Men jag kommer samtidigt vara glad, för han ska fan ha det. Allt hat i världen ska han ha. Och du ska ha all kärlek.


Kommentarer
Postat av: Stella

Jag älskar dig så himla mycket

2020-12-11 @ 22:12:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0