You were fresh off the boat from Virginia, I had a year in New York city under my belt

Rubriklåt: Two little girls med Ani Di Franco, en hella gay låt som vi hörde under vår nap igår

 

Så, det här inlägget flippade, så jag skriver om det nu (runt 01:45 på julaftonsnatten) för jag kan ju inte sova ändå. Undrar vem det är jag hör snarka? Det borde vara Stella, men det låter som Lukas så det kanske är honom jag hör uppifrån. Anyhow, jag ska blogga om lillejulafton. Vi sov som fan och hade en supergosdag: Tittade klart på Rosa, lyssnade på gosmusik och tramsade, tills vi tog oss samman och fixade mat. Vad var det nu för kulinariskt äventyr vi skulle på? Ägg och bacon såklart. Jag har bestämt att det ska bli en tradition för oss. Vi tryckte i oss detta med stor pasion och tittade på Hannes Råstam quick-dokumentär, eller "lasses dokumentär" som vi kallar den. Varför? För jag kan ha trott väldigt bestämt att han hette Lasse efter att ha läst ur hans bok for no reason. Det är ett konstigt skämt nu. Jag blev så förbannad på poliserna att jag brölade med tysk brytning och sen började de prata om att DID (eller mpd som de sa, grattis det slutade heta så när jag fucking föddes) inte fanns och då blev jag bara sur. Tur det fanns glass som kunde trösta mig.

 

Sen tittade vi på Felix såklart, till exempel en recension vi aldrig hade sett eller åtminstone inte kom ihåg (!), och sen sov vi (jag försökte lol). Och idag vaknade vi i tid och när jag bloggade hade vi hunnit prata med Lilla (hon citerade min bok och jag fattade inget lol) och se Felixs julrecension, och sen åkte vi him men det tar jag imorgon på tåget. Så det var det! Men vet ni? Det är tolv månader till julafton nu. Det skrev jag bara för Alexs skull. Så, ses snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0