I hold no grudges, I come bearing forgiveness

Rubriklåt: A long time ago med first aid kit
 
Jag är en ganska töntig person, men jag är i alla fall inte så töntig att jag ger år olika "teman". Detta är alltså en grej vissa gör, typ "2019 är glädjens år" eller "2017 är mitt karriär-år". Ni ba "lol nej det här finns inte" men det gör det, jag lovar. Så, jag gör inte detta, men om jag skulle göra det skulle jag säga att 2020 är förlåtelsens år. så jag förklarade precis en grej och sa att jag inte gjorde det, för att sen...göra det. Yay.
 
Förlåtelse var det alltså. Det är något av en grej just nu. Jag har ju aldrig riktigt hållit grudges, men målet i år är att inte hålla någon grudge alls, förutom mot hemska jävla människor såklart. Och att inte bara acceptera de där människorna, utan liksom aktivt förlåta. Bli en bättre person och allt sånt. Och vet ni hur skönt det är eller? Att bara släppa taget om en massa ilska och säga "du är ganska cool faktiskt" till folk jag har spenderat en massa energi på att tycka illa om. Och det kommer säkert gå över och jag kommer fortsätta vara en bitter arg person, men just nu är det så sjukt lugnt i Emma. För när jag inte är vän med någon håller det mig ju vaken på nätterna, så jag ska bara vara vän med alllla! Okej inte alla, det vore jobbigt, men alla jag har brytt mig om. Och jag måste ju inte vara deras bästis, jag kan bara vara okej med dem. Vara on speaking terms. För att vara on speaking terms är fan det bästa jag vet. I början av det här året hade jag åtminstone två personer som jag inte pratade med. Men nu gör jag det! Den ena är jag vän med igen och den andra är jag väl...okej med, vi kan höras om det är något typ. Och det är så skönt också tycker jag, att inte behöva bli supervänner utan bara vara...okej. Att allt är lugnt. Det rekommenderar jag. Kanske inte breaking news va, men jag ville bara säga hur nice det är. Hejdå ska blogga vanligt snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0