Tusen ensama virvelvindar, en storm tillsammans

Rubriklåt: Landet med Marit Bergman
(oktobers första mush, hur sjukt?)
 
Så, jag nämnde ju att Kiti har skaffat en ny kille häromdagen. Jag ska inte musha om honom, obs, men det är ett bra exempel. Flera gånger har jag sagt "när får jag träffa honom?" och hon har varit lite skeptisk varje gång. Nu har jag ju faktiskt gjort det, men det fick mig att fundera på något. För mig är det jätteviktigt att den jag vill vara ihop med träffar mina vänner, gärna exakt alla mina vänner, gärna fort. Och jag har kommit fram till två anledningar till detta:
1. Huuur ska jag annars veta om den jag är ihop med inte är helt sjuk i huvet? Liksom, vill inte folk ha sina vänners approval? För det vill i alla fall jag! Helst innan man blivit ihop, så de har tid att säga till om de får några red flags.
2. Och det som är mer intressant, tycker jag: Jag tycker det är så sjukt viktigt att saker ska hänga ihop. Just nu är jag i Husby och där har ingen av mina vänner varit. (Jag menar i själva huset. Folk kanske har varit i husby.) Detta stör mig helt sjukt mycket, för de har inte träffat platsen! Jag vill träffa allas platser och att de ska träffa mina! Det är tydligen inte universellt? Och personer är såklart ännu viktigare. Jag vill träffa mina vänners vänner och familjer och partners och allt sånt, för jag måste ju se hur de är! Men det vill inte folk? De vill hålla sina liv i olika fack? Huuur sjukt är det?
 
Och just det! När jag träffade killen hade han inte hört talas om mig. OBS, detta är inte en roast av Kiti alls, det var bara det som fick mig att förstå detta. För jag berättar alltid för alla om allt! "Nähä!" säger ni nu, men alla borde! Alla måste veta vilka deras vänner hänger med, dammit! Allra helst hade jag velat ha en lista med allas viktigaste personer, men...det är ju lite sjukt. Men de allra bästa kan man väl nämna i alla fall? Och visa upp! För om man blir ihop med någon vill man väl att alla ska se och gilla hen? ...eller? Nu ställer jag bara upprörda frågor, så detta får vara slut. Men jag tror att ni har fattat poängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0