Ja det var du som fick mig inse att jag måste tänka om

Rubriklåt: Millas sång med Eddie Lövholm Eriksson och Anna Stadling, en Linus-låt
 
Hej från Lillas säng! Jag är utmattad till den grad att jag knappt kan tänka, sååå jag är 1 dåligt sällskap. Fölåt lilla! Jag äskaj daj! Men nu ska jag inte blogga om henne, utan om min torsdagskväll och fredag med Linus. Så får ni höra om min (låååånga) lördag imorgon. Så, i torsdags kväll kom han hem till maj och vi pratade mycket och länge om till exempel när saker ska vara akademiska, att banka folk i väggar (och vad det har med banker att göra), väldigt konstiga namn (till exempel Anders Skrattgnäll) och en massa annat fram till 02. Som man gör.
 
Igår tvingades jag upp (jag vaknade inte av rop, så han satte på skyline) och låste efter Linus som skulle till morgonmässa (messa? minns ej lol) i domkyrkan. Så jag soooov några timmar till, och när han kom hem pluggade vi. Jag skrev ett debutantportrett (det är ju inte plugg men ja) och en uppgift till skolan och han hade föreläsning om "gt" (det står inte för vad man tror...). Efter plugg och jobb gick vi till stan och köpte cider och åt glass, under ett konstigt samtal om hur det skulle vara om vi åt glassarna tillsammans men inte kände varandra...det var weird. När vi kom hem lagades det hamburgare och vi lyssnade på countrylistan, och sen firade vi! Linus har ju blivit antagen prästkandidat och därför (och också för varför inte) drack vi cider och likör (ej blandat) och lyssnade på våra bra låtar. Och sjöng! Satan vad vi sjöng! Så mycket sång blev det att han tog fram gitarren och vi spelade ihop. Jag sjöng min bästa version av "lät du henne komma närmre" ever och vi duettade som vi bör, och sen hamnade vi i långa samtal om tjejer, system i religion, familjerelationer och en massssa annat, fram till klockan 03. Wooops. Och med det avslutar jag det här inlägget och hoppar tillbaka till soffan! Hajdå!

Kommentarer
Postat av: Annoushka

Mässa stavas med ä. Det gör porträtt också. ;)

2020-09-06 @ 10:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0