Hej och tack för kaffet jag är glad att vara här, älskar fan att åka men hatar ett farväl

Rubriklåt: Tack för kaffet med Timbuktu och Dregen, mest för att det är en åkig låt och jag har varit iväg...ibland är det inte så jävla genomtänkt round here
 
Hallå gänget jag är i husby! Jag sitter i soffan och vi kollar på Felix och Stella samlar nog kraft för att göra te. Det behöver hon för hon inte må :( men det ska vi inte prata om nu (konstigt om vi skulle det), utan om vår helg i kvarsebo. Jag åkte till Norrköping i fredags och där mötte jag Stella, och efter en chailatte på espresso house (alltså äntligen en rimlig chailatte!) satte vi oss på bussen mot kvarsebo. Efter ett tag gick Stellas mamma på och vi var helt själva på bussen, "en stor taxi" som hon sa. Men sen var vi framme vid deras sommarstuga! Sommarstugor är så sjukt yall it just is. Men vi gick runt och tittade på allt som hade växt, bland annat en helt sjukt stor squash som literally såg ut som en jävla stock. Stella ansåg att hela squash-landet var väldigt porrigt. Det hade regnat, så det kom hundratals mördarsniglar och åt upp allt de såg, till Stellas mammas oerhörda ilska. Så ibland sprang hon iväg med snigelsaxen och klippte sönder en massa sniglar med stor pasion. Vi tyckte synd om dem :(
 
Jag och Stella la oss i soffan och chillade och såg på när Anja (tröttnade på att skriva Stellas mamma nu) lagade mat. Till exempel skrattade vi mycket när hon gick ut till grillen och ropade "yeah!" hon kände sig hånad. Men god mat blev det! Grillad fläskfilé med hemodlad potatis och morötter (antar att de också var hemodlade) och tsatsiki mummms. Det var det bästa och vi satt ute och pratade om resor, vad man lärt sig de senaste tio åren, barn och sport och hur det samverkar, att Stella säger "olympiska spelen" istället för os (jag skrattade jättemycket åt detta) och en massa annat jox. Mycket trevlig kväll!
 
Igår vaknade vi lagom sent och åt frukost på altanen. Det var mysligt och vi diskuterade stadsplanering och allt nytt som ska hända i tunnelbanan, ändå spännande hur det ska gå till. Vi tog oss på en liten promenad till kvarsebos stora attraktion, fiket, och där drack vi äppelmust och åt kakor. Anja blev skandaliserad (så heter det( för hon trodde att jag köpt en chokladboll men fått en kokosboll. Hon menade gräddbulle och det var inte en sån jag fick, men det såg ut så faktiskt. På fiket pratade vi en massa om färger och hur konstiga frukter är, alltså meloner har olika färg utanpå och inuti? Det är flera frukter som har det tydligen? Och vattenmeloner är röda inuti did yall know? Genomskinliga och röda! Sjukt! Vi gick hursomhelst hem igen och vilade lite, åt soppa och pannkakor till lunch (mummmms) och efter någon timme kom Anjas man Peter och hans son Arild (aka den första broren jag träffade) dit. Och nu avslutar jag detta inlägg, för jag vill inte run out of steam så jag delar upp det i två. Det är inte bara för att jag vill ha fler rubriker (faktiskt), utan jag önskar jag hade börjat göra så för länge sen.

Kommentarer
Postat av: Tilda

Våra vägar fortsätter korsas, kvarsebo är literally ett stenkast (eller ok typ 2 mil) från mina systrars gamla hood haha... Inne i kolmårdsskogarna bland trollen

2021-08-01 @ 22:37:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0