Hjärtat är bara en muskel kärlek blott en konstruktion

Rubriklåt: Strategivisa för kärlekskritiker med Maud Lindström, som vi inledde kvällen med igår
 
Hallå från flytt-tjejorna! Stella ligger i sängen och vilar, men ska snart ta upp sofftyget från tvättstugan, och jag bloggar för att sen kunna tömma badrumsskåpet. Viktiga grejor där. Men blogga är viktigt och igår kom en liten Skogis hit! Vi lagade lax med bollar och kacklade om hur vi har det, hur andra har det, idioter i våra liv (särskilt rasister på folks jobb), märkliga allergier och annat trams. Mamma och pappa kom och fixade på balkongen och tog ner nätet, så nu har Jossan lämnat lägenheten. Det är så jävla sjukt hörni. Så vi hängde medans de fixade, lite konstigt ja, men kul ändå. Skogis färgade Stellas hår och när mamma och pappa gott åt vi kladdkaka och spelade dealbreaker. Det är ett eminent spel! Man skriver lappar (nu hade Skogis med sig lappar) som man drar och lappen man får är vad som händer en på en dejt. Då bestämmer man om man vill gå på en till dejt med personen och då får man en ny lapp när det är ens tur, herregud det här går ju inte att förstå! Men kul var det i alla fall och vi lärde oss vad de andra inte stod ut med och kanske framför allt vad de stod ut med. Kul var det och när Skogis sagt "det är så kul med saker som uttalas" och jag berättat om knäppa saker från gymnasiet åkte hon hem och vi låg i sängen och tramsade. Mycket gos.
 
Idag har vi varit döda som vanligt, men jag tog mig iväg och träffade Alex. Vi satt på ramklints och pratade om antidepp, folk som byter namn, andra folk som bryter kontakten bara sådär och annat sånt. Och nu är jag här, badrumsskåpet here I come! Fast nä ska ringa Lilla först. Hon är sjuk så jag ska trösta na <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0