Tänker lady sings the blues igen, hon tar mig genom dagen

Rubriklåt: Sitter tyst med Billie Holiday med Pernilla Andersson, rubrikraden är väl inte så relevant men låten har helt rätt känsla
 
Jag har ju pratat en del om att jag ska flytta. Men väldigt lite om att flytta ihop. Jag ska liksom bo med en annan person och det har jag inte gjort på sex år. Och alltså, hur läskigt är inte det? Det kommer bli magiskt, men också...hur gör man? Hur ska mitt hem vara någon annans hem? Jag älskar att ha ett hem. Att vara ensam. Att stänga dörren och inte ha någon annan omkring mig. Att lyssna på poddar och musik och vad jag vill, sjunga nonsens ut i luften, plötsligt börja prata om något med mig själv eller Emma Black eller valfri sak i hemmet. Hur gör man det om man är med någon annan? När är jag ensam då? Jag märker det nu när jag inte är ensam någonsin. Jag sitter bara här och försöker hantera att andra människor är omkring mig hela tiden och att jag inte har något eget space alls. Och det är ju bara tillfälligt, men wow vad jag behöver det. Jag behöver stänga av och bara höra saker jag själv har valt. Jag vill, så att säga, sitta tyst med billie holiday. Försvinna in i mig själv. Inte svara på frågor eller vara en människa. Jag fattar inte hur folk som bor ihop gör sånt? Jag och Stella är ju bara på att göra ingenting, men jag har ett större behov av att stänga av henne, så att säga, än hon har. Det är klurigt. Det är alltså inget egentligt problem, det kommer lösa sig, men jag inser mer än någonsin hur mycket actual ensamtid jag behöver. Folk verkar inte behöva det på samma sätt? Konstigt. Men nu är jag nästan ensam och det är underbart. Ska njuta av det en stund till innan jag somnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0