Mini-nyårslistan 2021

Såhär precis innan jul blir det nyårslista, den lilla, för folk som inte är galna och läser den enorma.
 

Gjorde du något 2021 som du aldrig gjort förut?

-Flyttade ihop med min tjeja. Batshit att det hände, att vi klarade det.

Bästa köpet?

-Oj vad svårt! Möblerna till hemmet kanske?

Vad var sämst?

-Oro. Massiva kaotiska mängder.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

-Gladare tror jag ändå? I’ve been doing all right, tror jag i alla fall.

Vilka länder besökte du?

-funny jokes amirite? Inte ens danmark. Inte än.

Favoritprogram på tv?

-Så mycket bättre såklart. Alltid.

Vad önskar du att du gjort mindre?

-Fått för mig att folk blir arga eller sura på mig. Sluta tänka det Emma, det är en så konstig ångest.

Vad önskar du att du gjort mer?

-Skrivit! För fan! Och tagit mig ut i världen, alltså staden, mer. Önskar att jag hade sett mer av Stockholm.

Bästa minnet från 2021?

-Jag kommer verkligen inte på något? Ett knäppt minne jag kommer bära med mig är när jag och Stella tog ut sängen till grovsoprummet, förkylda som fan, ropandes ”maooo!”. Och några timmar senare hade vi en egen, stor säng. Magic in its own way.

Vilken var din största karriärsmässiga framgång?

-Eh…jag blev skrivpedagog I guess? Och jag höll en jättefin skrivkurs ju!

Största framgången på det privata planet?

-Jag blev tjejbo! Och fortsatte superjobba på mig själv. Oss själva.

Vad spenderade du mest pengar på?

-allt känns det som. Esters veterinärbesök, beställmat, allt.

Något du önskade dig och inte fick?

-Att min älskade lillasyster skulle få det bättre. Och att pandemin skulle vara superslut såklart.

Största misstaget?

-Att jag inte sparkade sönder en killes fejs? Nä okej…kanske inte ett misstag men något jag ångrar, att jag inte hann träffa matte. Det borde ha gått att ordna där i början av året. Somehow.

Mest stolt över?

-Att jag inte totalt bröt ihop efter flytten. Och att jag har jobbat så mycket på att faktiskt bli en självständig person.

Vad ser du mest fram emot under 2022?

-Bröllop! Bröllop galore men framför allt Saras! Iiiii!

Vad önskar du dig av 2022?

-Mycket musik, många bra kvällar med vänner, mycket trygghet och att skriva så mycket som möjligt på en ny bok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0