Men om du fanns, om du fanns hade jag gett dig allt

Rubriklåt: Om du fanns med Hampus Nässvåld (yoloade stavningen) och Melissa Horn
 

Det finns alltid en ilska i henne. Jag är också arg, nästan på skämt oftast, men jag blir snällare med åren på många sätt. Jag tror hon försöker följa efter, på sitt sätt, men hon hinner oftast inte med. Varför kan kännas lite oklart. Liksom, vad är hon arg på? Och det är ju många saker. Familjegrejen, absolut, men den kan folk ändå förstå. Jag tror att det hon blir nästan argare på är att folk tror att de förstår. Och det är ju en helt möjlig sak att göra något åt, för om folk inte vill förstå blir hon ledsen och om de försöker blir hon arg. Det finns ingen logik. Men det har blivit tydligare på sistone, hur hon försöker förklara för andra att de faktiskt inte vet vad hon har varit med om.

 

Ja, det kanske är lite av ett snöflinge-komplex, det tvivlar jag inte på, men det är annat också. För allt de försöker jämföra med henne är saker som finns. När de sjunger ”du måste finnas” tänker de på människor som funnits eller kanske på en gud de tror finns. Det blir så svårt att formulera känslan när vi hörde den låten första gången och insåg att någon hade skrivit om det vi kände. Om någon som inte finns. Vi älskade ”av längtan till dig” förr, tills vi insåg att hon försökte sjunga en lycklig låt. Men det vi hörde var ”för jag trodde att du fanns och väntade mig”, men den du letar efter finns inte. Och med samma logik, den som skadat oss allra mest…finns inte. Har aldrig funnits. Och då, när folk är dumma nog att följa i hennes fotspår och frivilligt utsätta sig för det, då kan hon inte relatera som man kunde trott. För ni som bor i era egna kroppar har fan möjligheten att vara med någon som finns och då borde ni ta den möjligheten och vara med någon bra. Hon (var nu nära på att skriva ”jag”, co-fronting is hard) kanske hade valt att vara med någon om hon kunde och det hade förmodligen inte varit en bra person, så thank fucking god att det aldrig hann hända! (Hon försökte, vill hon påminna om, och det gick ju inte så bra om ni minns.) Så, ja, hon är avundsjuk. För ni har kroppar som ni kan göra vad ni vill med. Gör då för helvete bra saker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0