Tusen nålar i samma docka, vem får sitta kvar?

Rubriklåt: Sudditjuven med Emil Jensen, som vi hörde igår och den är så jääävla bra och obehaglig
 
Hej och hallå från skol-Emma! Jag har lunch, men min lunch har inte kommit än, så jag får väl äta lunch på lektionen. Men nu kom den, wooop! Hinner äta lite! Men hinner också blåga, bestämmer jag, om gårdagens "gosliga äventyr". Det var äntligen dags med afternoon tea på alice och katten med Alex och Lilla! Äntliiigen! Vi satte oss vid de fina borden och beställde te under mycket klurigheter, och sen fick vi afternoon tea. Goda mackor (eller god macka för mig, men den andra var god sa Lilla), supergoda scones med supergod clotted cream och sylter och gulliga goda kakor. Till exempel creme brulée som smakade korv. Det var weird. Men vi åt med stark pasion och pratade om föräldraskap och typ livet i allmänhet, och allt var så bra och mysigt! Och dyrt, lol.
 
Sen åkte jag och Lilla hem till mig och vilade och lyssnade på mord. Det var roligt och tramsigt som vanligt och sen bara tog vi det lugnt, lyssnade på musik och pratade om både bra och superjobbiga saker. Det var fint, men när hon åkte hem fick jag jättekonstig ångest, så...det var ju tråkigt. Och nu har lektionen börjat, wooops...men idag är det skola ja och vi har pratat om barnböcker. För barnböcker rular och alla andra böcker suger tack och hej. Nu ska jag försöka äta maxmat och prata om praktik samtidigt hejdå harebra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0