Här kommer jag och anstränger mig för att mobba dig och du skiter i det!

Hallå haaaaj Lilla är häääääääär! Hon sitter i vår soffa ooooommmmmmggggggg! Typ så känner jag. Men det är inte Lilla jag ska blogga om nu (fast hon precis sa "Memma, drick min cola!" okajjjj) utan mitt mysliga dygn hos Onna. När jag kom dit lagade hon kött med pommes och vitlöksbröd, så jag kände mig oerhört bortskämd och lycklig för jag älskar Onnas mat. Vi lyssnade på bokar, bland annat mycket Harry Potter, och pratade till exempel om att en man vi ogillar inte får göra roliga saker utan bara tråkiga saker så som att plocka upp riskorn från golvet, i tystnad, utan hjälpmedel. Det är vad tönten är värd!
 
onna somnade och det gjorde inte jag, så jag låg vaken och skrev på en låt (sjukaste!) och hade oerhört tråkigt. Jag lyckades somna en liten stund och sen var det morgon och Onna jobbade. Vi lyssnade på gosiga låtar, drack varm choklad med grädde (jag spillde jättemassa grädde på bordet som en tönt) och upprördes över mööörka grejer Onna jobbade med. Hon åkte och simmade, så jag sov lite, och sen kom hon hem med grillmat så jag kände mig mycket älskade osv. Och innan jag gick kom Kiti och Luna förbi! Luna ringde mig med sin leksakstelefon från olika ponnys och pågick och jag försökte väl svara efter bästa förmåga, och sen åkte jag hem. Och på vägen fick jag med mig en liten lillasyrra! Hon har hittills sagt rubriken (till Stella) och varit ungefär lika smart som vanligt, och nu fixas det mat. De lagar mat i tystnad så jag ska göra min plikt och sätta på musik så det blir ordning. Ses sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0