Det här är ju en fantastisk låt, vad gör den här?

Hallå från bröllopsbloggen! Nu har wedding tour officiellt börjat och jag är såklart så trött att jag knappt kan tänka en tanke.Men oj vad jag har sovit idag för att kompencera. As I should! Och nu ska jag berätta om bröllopet, alltså Olles bröllop! Vi kom till kyrkan (en liten gullig kyrka, I stan) och vigseln började, tyvärr med att bruden gick med sin pappa...bland de sämsta traditionerna jag vet här i världen. Hur gör man ens så 2022 jag fattar inte? Men vigseln var fin och sådär, och efter riskastning åkte vi till hurva där festen skulle vara. (vi = jag, Annoushka och mamma, som agerade chaufför)
 
Mitt värsta med bröllop är minglet, tycker aldrig att det är kul. Men det var kul faktiskt! Vi fick ett mingel-bingo, ni vet ett sånt där man ska hitta folk som passar in på olika saker. Det brukar ju vara blind-ovänligt, men vi fick bra hjälp och lyckades fylla hela brickjäveln. Jag hade en bra rygg att stödja pappret på tydligen, så jag kallade mig själv för Emma "ryggen" Rävås. Så det var kul, och sen var det middag. Det var riktigt bra lekar (sjukt nog), fina tal och helt okej mat, åtminstone en väldigt god förrätt. Vi babblade med våra bordsgrannar när det var pauser i talandet och hade det väl bra, och efter tårta och likör och grejer var det dans. ...och såklart en father daughter dance till en låt om en pappa som "gives away" sin dotter till en man. Woop woop. Och sen...alltså dansen var så konstig, för det var bara en massa bröllopslåtar? Typ thinking out loud och utan dina andetag och sånt? Vem vill dansa till det? inte vi i alla fall, men vi umgicks ändå och Robert kom fram till oss (han var best man så satt på ett annat ställe) och sa "Emma! Jag har hittat hallonsoda! Det finns päronsoda också!" då var jag överlycklig om man säger så. Så jag drack både päronsoda och vin, som man jävla ska här i livet, och vi babblade och hade det bra. Jag sa rubriken när iris spelades bland den sämre musiken och det var ju lite lagom svinigt sagt men ändå, och sen kom mamma och hämtade oss och vi åkte hem (team osby skulle bo på grand). Och idag, idag har jag sovit som en liten bebis hela dagen. Det var så mysigt, för jag sov lite från och till när mamma och pappa städade och donade. Det kändes så tryggt. Och snart kommer Sara och Benjamin för family dinner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0