but most of all he taught me to forgive, how to keep a cool head and love the one you're with

Rubriklåt: Most of all med Brandi Carlile, för har lyssnat massor på henne de senaste dagarna
 
Hallå hej, snart åker jag till Skåne! Jättesnart faktiskt, så ska skriva snabbt som attan. Men igår var en dag, och jag föreläste på socialhögskolan! På zoom då, men ändå. Jag babblade på, as I always do, och de hade så smarta frågor för det har de alltid. Jag fick frågan av vad det bästa bemötandet jag fått var, och det hade jag verkligen inget svar på? Det är svårt att komma ihåg när saker är bra, tyvärr. De var i alla fall kickass, fan vilka bra socionomer vi kommer få, och fan vad många av dem jag har pratat med nu ändå kom jag på! Har ändå haft 8 såna här föreläsningar nu.
 
Sen spelade vi in en podd, vilket var korkat, för katterna var totalt batshit. Vi ska alltid spela in när de redan har ätit och lugnat ner sig, har vi lärt oss nu. Vi åt sen kyckling med bollar och jag var otroligt otroligt switchy. Till slut beskrev jag det som "du vet när man skär en köttbit men så går det inte så bra så det blir en tråd mellan två bitar? Så är jag nu, jag bara dinglar åt alla håll!" det var ganska obehagligt och framför allt ansträngande. Ingen kunde sova på natten, så vi låg och pladdrade en bra stund, skönt att inte vara ensam på icke-sömn-tåget ändå. Men båda lyckades slockna till slut och idag har Stella pluggat och jag packat och sånt. Hon har tenta imorgon och det är en jävla massa koll i lagboken som pågår. Serri har ni sett en lagbok nån gång? Den är enorm! eeenoooorm! Det visste jag ju, men jag har inte sett den innan och blev ganska ställd. Så, nu har jag blågat och ska åka in till stan, sjukt att vara bland folk ju! Och snart är jag ta mig fan i Skåne, det var inte igår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0