Come and take a walk on the wild side, let me kiss you hard in the pouring rain, you like your girls insane

Rubriklåt: Born to die med Lana del Rey, från veckans cirkelskiva
 
Hallå från mitt miserabla coronaland! Japp, symptomen har catchat up med mig och nu har jag feber och hostar och mår röv. Är säker på att om jag kollat hade jag säkert haft typ 37.4 men skit mår jag regardless. Hela mitt skinn skaver och ibland är jag så kall att jag måste klänga på min tjejbo under minst ett täcke och ibland är jag för varm för att ha kläder på mig öht. Jag vet, stark klassisk feber, nästan lite löjligt. Men jag kämpar på! Stella också, men hon mår bättre idag åtminstone. Hon är mest helt slut och slemmig i halsen säger hon. Men alltså äre sant att man måste vara hemma tre dagar efter sista symptomdagen? Det är ju jättelänge! Det säger folk i alla fall. Folk är över lag väldigt invested i vårt sjukdomsförlopp och det är ju lite kul tycker jag. Vi har smak och lukt kvar, thank the heavens! Så ja, vi har mest legat helt slut i sängen, men vi har också fått massa mat hemkört så nu har vi snacks och snel mat och juice för juice är viktigt när man är sjuk. Jag har också lyckats tvätta en maskin (superhjälte är jag) och vi har fått apoteket-leverans från stellas mamma. Med extra semlor! Det var fint att bli lite mammad även utan sin mamma. Hon mammade mig över telefon istället. Seriöst jag känner ingen som blir så ynklig vid varje jävla sjukdom som jag. Blir 1 minibebis på momangen. Som tur är har jag min tjejbo som också är ynklig och som är bra på att klappa mig när jag gnäller om nåt random som händer i min kropp. Nu ska jag stappla i säng, eller ja först tömma kattlådor, det kommer vara väldigt okul. Jag hatar att böja mig ner när huvet är helt dunkigt av feber! Det är dåligt :( men det blir jobbigare imorgon annars så Imma do it. Ses imorgon för fler riveting covid updates!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0