Emma 18 vs Emma 28

Idag fyller den här bloggen femton år! Kan ni förstå det! Femton år är mer än halva mitt liv! Jag ska fira mer, men när den fyllde tio år fyllde jag ju i en lista jag gjorde 2007. Och as luck would have it gjorde jag en lista för tio år sen också! Så här är Emma 18 vs Emma 28:
 

Ditt namn? Emma (stämmer fortfarande)

Födelseår? 1994 (ja jo)

Hur lång är du? 170, ish (har inte vuxit eller krympt)

Spelar du något instrument? I wish. Alldeles för lite tålamod. (Håller helt med)

Dina första tankar när du vaknar?

Emma 18: Något förvirrat om drömmen jag just haft. Brukar aldrig ha koll på exakt när jag vaknar.

Emma 28: Håller med om det förvirrande, sen ”undrar hur läskigt mycket klockan är…”

Är du hungrig? Naaee (same)

Vart befinner du dig just nu?

Emma 18:  I mitt rum.(var, heter det där, inte vart. If you please)

Emma 28: I soffan i vardagsrummet. Och ja, kunde inte sagt det bättre själv.

Biter du på naglarna?

Emma 18:  Nja, biter i tumnageln för att den har så fabulous tuggmotstånd. xD men inte så de går av, nej.

Emma 28: Åh jag kommer ihåg tumnagel-grejen! Men inte det heller nowadays.

Vad är du bra på?

Emma 18:  Sjunga, skriva, formulera mig och sånt

Emma 28: Ja I guess? Och kramas är jag fan bäst på

Har du några husdjur?

Emma 18:  Jo jag har ju alltså fortfarande det

Emma 28: Jaha fast nu har jag tre katter! Den du!

Är du singel?

Emma 18: Yes indeed.

Emma 28: Naj! Tre år i förhållande <3

Vem är snyggast?

Emma 18: Fuck if I know?

Emma 28: Nä skitkonstig fråga men jag säger min Stellibelli!

Vad vill du ha just nu?

Emma 18: Cola. Men jag vill inte gå ut och hämta eftersom pappa är i köket. Jag är så töntig med sånt.

Emma 28: Jag dricker cola moha! Jag vill ha…gos tror jag.

Ditt mål i livet?

Emma 18: att vara lycklig

Emma 28: Klok äru!

Rädd för?

Emma 18: Spya, djur (mest typ får och kor och sånt), oförutsägbarhet med mera med mera (är rädd för väldigt mycket jao)

Emma 28: Fortfarande spya, annars mest att folk ska vara arga på mig

Har du någon vän du känt i 10 år?

Emma 18: Onna<33

Emma 28: Onna, Tilda (more or less eftersom vi inte känt varandra hela tiden), Marie, Kiti, typ Annoushka också

Har du körkort?

Emma 18: Nä, men när jag får har jag lovat att köra 150…överallt! Någon som vill köras av mig?;)

Emma 28: Just det, jag lovade Benjamin det! Tur att jag inte har körkort då va

Vilket/vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig?

Emma 18: Rasmus/linus om jag var en grabb, har de sagt, men nu kommer de inte ihåg det längre…

Emma 28: Mamma kommer typ ihåg det säger hon, men det är nog bara för att jag har påmint henne.

Pepsi eller Coca cola?

Emma 18: coca cola! (jag vill gå ut i köket nuuuu)

Emma 28: Håller såklart med! Men folk tror att jag inte dricker pepsi alls och det kan jag absolut göra

McDonalds el. Burger King?

Emma 18: Burger king tror jag. (men herregud, är det så svårt att skriva eller att man måste skriva el? please.)

Emma 28: Håller med, både om restaurangen och cringet, men max vinner ju obvi

Sjunger du? Yes (well still yes)

Vad har du för skostorlek? 39 (ja jo)

Vill du gifta dig?

Emma 18: Jag tror det.

Emma 28: Jaaa!

Är du en hälsogeek?absolut inte! (fuck no)

Kommer du överens med dina föräldrar?

Emma 18: Oftast ja, nu för tiden.

Emma 28: Håller fan helt med, roligt nog.

Din hårfärg och frisyr?

Emma 18: Brunt, typ halvlångt (men benjamin sa att jag hade kort hår imorse! Inte okay!)

Emma 28: Lila, ganska kort och nästan pixie cut

Skorna du hade på dig idag?

Emma 18: Mina vanliga skor…(nej jag vet inte vilken färg de har, so sue me)

Emma 28: Har inte haft några skor på mig idag

Grönan eller Liseberg?

Emma 18: tre år sen jag var på liseberg, 8 år sen grönan. So I don´t even remember.

Emma 28: Gillar inget av det, inga karuseller tack

Vad sover du i?

Emma 18: nattlinne

Emma 28: Inget

Kläder du hade på dig idag?

Emma 18: Vanliga kläder…inget speciellt I guess.

Emma 28: Tog på mig en klänning nu, inget särskilt med den

Favoritfärg på kläder?

Emma 18: Jag vet inte ens vad jag har nu. Såatte…

Emma 28: Same lol, men mitt bästa material är sammeeeet!

Vilka kläder skulle du vilja ha just nu?

Emma 18: Jag vet väl inte. Men nu började jag fundera på var min love is blind-tröja är. Jag älskar den.

Emma 28: Åh just det den var cool! Jag vill ha fler sammetsklänningar <3 och cowboyboots!

För ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden?

Emma 18: Helst inget.^^

Emma 28: Sant egentligen men just nu vill jag verkligen det.

Tatueringar du har?

Emma 18: Är så sugen på att skaffa en där det står typ ”vad står det här?” eller nåt annat som bevisar att jag inte själv vet vad som står på

min tatuering. Men inte värt det.

Emma 28: Eeeh nej det vore cringe. Men vill ha massor!

Piercingar du har? Inga. (fortfarande)

Har du glasögon?

Emma 18: Nä, den enda i familjen som inte har…;)

Emma 28: Fortfarande sant, inklusive Stella

Hur ser din plånbok ut? Jag har ingen sådan. (nä vem har det)

Din perfekta Pizza?

Emma 18: Vesuvio (shut up, it´s good)

Emma 28: Vesuvio med massa vitlökssås

Favoritårstid? 

Emma 18: Våren tror jag...men jag vet inte.

Emma 28: Våren och sommaren

Favoritmat och dryck?

Emma 18: Panerad fisk, pannkakor/fläskpannkaka, ägg, hamburgare med pommes/pizza/annan sån dålig mat. Cola, utan någon konkurans.

Emma 28: Håller fan med! Men saknar lax på listan här

Favoritdjur?

Emma 18: Katt, methinks.

Emma 28: Ja typ

Favoritparfym?I own none. (as you shouldn’t)

Vad köpte du senast?

Emma 18: Svindyrt fika med maria i torsdags. 40 spenn för en burk cola och en delikatoboll. Oookaaayy…

Emma 28: Hmm lunch i onsdags tror jag?

Hur mycket pengar har du? Emma 18: För mycket för att vara så snål som jag är…(försöker alltid komma undan att betala taxin tex. Idag lyckades jag, wooo)

Emma 28: Älskar att jag fuckar med systemet! Men ja har väl pengar idk

Hur svarar du i telefonen hemma? Hej, det är emma (finns ingen hemtelefon nu)

Hur svarar du i mobilen? 

Emma 18: Hallå

Emma 28: Oftast inte alls men när jag svarar är det beroende på vem som ringar

Vem ringde du senast?

Emma 18: Onna, samtidigt som hon ringde mig xD

Emma 28: Hmm kanske mamma?

Sov du ensam inatt? 

Emma 18: jadå

Emma 28: Nä med min tjejbo

Vem sov du senast hos? 

Emma 18: Marie tror jag <3

Emma 28: Mina föräldrar

Vad gjorde du kl 08 imorse?

Emma 18: Gjorde mig i ordning typ

Emma 28: Sooov

Vad gjorde du för 15 min sedan? Har säkert svarat på denna i 15 min… (ja definitivt)

Det sista du sa högt?

Emma 18: Sjöng med i musiken, annars något ointressant till pappa

Emma 28: ”Så firar vi snart när Lilla kommit hem”

Det senaste någon sa till dig?

Emma 18: ”jag kan köra dig, mötet blir inte så långt idag.”

Emma 28: Typ ”jaa” som svar på det jag sa

Vad har du druckit idag? 

Emma 18: Vatten

Emma 28: Cola

Vad var det senaste du åt? 

Emma 18: Toblerone <3

Emma 28: Korv med bröd

Vad är det för färg på din ytterdörr? 

Emma 18: I may be wrong, but I do believe it´s blue

Emma 28: Fan vet väl jag

Vad är det för väder hos dig nu?

Emma 18: Fint :o

Emma 28: Ingen aning

Godaste glassmaken?

Emma 18: Daim

Emma 28: Half baked, annars ja daim

Sover du tungt?

Emma 18: Nej, jag tror inte det

Emma 28: Numera jo.

Drömmer du mardrömmar?

Emma 18: Inte alls ofta, har inte gjort det sen canada. Det var nåt seriöst fel på den där stugan…två nätter i rad, the fuck.

Emma 28: Ibland, men det händer

Favoritklädsel?

Emma 18: Jag vet verkligen inte.

Emma 28: Klänning <3

Vad ser du om du tittar till höger?

Emma 18: Mitt fula skrivbord gissar jag

Emma 28: Lol vad är det för fel på ditt skrivbord? Jag ser väl rummet idk

Vad ska du göra härnäst?

Emma 18:Skriva en till lista, ta tag i mitt liv och hämta cola

Emma 28: Gosa min tjejbo och sen fira blågen

Humör just nu? ganska bra (håller med)

Favoritgodis? Choklad (håller med)

Sommarplaner?

Emma 18: Vara lika lycklig som denna sommaren, om inte ännu lite lyckligare.

Emma 28: Naaw! Nästa sommar ska jag…vara i solen och ha det bra

Hur många kuddar sover du med? 2

Morgon eller nattmänniska?Emma 18:  Ställer-in-mig-människa. Är vaken precis så långt jag har ställt in mig på att vara.

Emma 28: Numera nattmänniska.

Har du dåligt morgonhumör? 

Emma 18: jag tror inte det…?

Emma 28: Oftast inte nä

Är du kittlig?

Emma 18: Ingen vågar prova, utom Hannah.

Emma 28: Oj jarring att se Kitis gamla namn. Jag tror jag är det lite, men inte så mycket som andra.

Snarkar du?

Emma18: Hörs i så fall inte över min tandagnisslan…

Emma 28: Nu gör jag båda i en stark symfoni.

Stjärntecken? kräftis

Stökigt el välstädat?

Emma 18: Här är det stökigt ja. Och det heter ”eller”.

Emma 28: Otroligt seconded.

Längtar du mest efter just nu? Folk tror jag? (alltså jaaaa)

Om du fick väcka någon från de döda, vem skulle det vara? 

Emma 18: Oj ingen aning!

Emma 28: Matte <3

Vad väntar dig om 10 år?

Emma 18: Glädje hoppas jag (men shit vad jag är cheesy)

Emma 28: Ja väldigt cheesy men jo jag är ganska glad!

Vad luktar det just nu om du sniffar lite?

Emma 18: ingenting alls förutom mina fingrar som luktar choklad (och själva chokladen ofc)

Emma 28: Ingenting alls

Saknar du någon nu?

Emma 18: Ja. Alltid. Men inte sådär påtagligt atm nu när jag tänker på det…

Emma 28: Ja alla i Skåne!

Snus eller cigaretter? Ciggaretter luktar gott.:) (preach)

Vill du ha barn? 

Emma 18: Ja, jag tror det

Emma 28: Njä…

Längtar du till din nästa födelsedag? Inte speciellt. Ett tag kvar xD (jo precis)

Är du snäll? Ja, det hoppas jag (same)

Är du blyg?

Emma 18: Tillåter inte mig själv att undra

Emma 28: Smart ju! Men nä

Tycker du att du har fin dialekt?

Emma 18:Ja jag tycker fan det. Mina vokaler är sjukt snyggaaa. (om ni inte vet vilka jag menar, se alergic på youtube. Sök på alergic spyken. Första meningen där är ett bra exempel på hur jag pratar.)

Emma 28: Den är väl okej…

Syskon och deras ålder? 

Emma 18: Allrakärastesyster 23 minuter eldre än jag

Emma 28: Och Lilla, fem år yngre!

Tycker folk du är snygg? Fråga dem? (hahaha exakt)

Har du använt någon hårprodukt idag? Nej. 

Har du bråkat med någon idag? Nej.

Vad har du för planer till helgen? 

Emma 18: Göteborg!

Emma 28: Ska gå i kyrkan på söndag tydligen

Är du sugen på något nu?

Emma 18: Ja

Emma 28: Alltid men inte jätte

Brukar du bada i sjöar om somrarna? 

Emma 18: Naaaeee.

Emma 28: Ibland!

En film? Dåligt ställd fråga. Jag vet inte. (håller med wtf)

Vem får en kram?  Du!;) (ja!)

Brukar du läsa horoskop?

Emma 18: Sara brukar läsa upp dem ibland.

Emma 28: Nä aldrig

Sängstorlek? 

Lemma 18: iten, tur att jag sover själv i den då

Emma 28: Dubbelsäng

Vad såg du senast på tv? 

Emma 18: Intresseklubben

Emma 28: Alla mot alla

 

Det var allt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0