You can call me serious trouble, just admit I'm what you want

Rubriklåt: Hawk for the dove med Amanda Shires, en av årets mest atmosfäriska dängor som vi hörde imorse i d-moll-listan
 
Hallå från tåget! Vi åker genom Småland och folk pladdrar en jävla massa. Det är ett ovanligt pladdrigt tåg detta. Och kallt. Snälltågen är alltid fucking iskalla. Men skit samma, jag ska prata om mitt lilla liv och igår åkte jag till Onna. Jag ville ju läsa ut boken vi hade börjat på! Så det gjorde vi och den var riktigt konstig och absurd, men mina teorier var ännu konstigare. "Jag skulle inte bli förvånad om det kom fram att de var aliens!" kan jag ha sagt japp. Onna lagade korv och vi pratade om ännu värre böcker som onna hade läst ("den sparade jag inte ens för den var så hemsk!" "Låter som något för mig!") och annat jox. Lilla ringde och vi försökte väl peppa henne inför sin flytt idag (!) och sen läste jag fosterbok och sov efter mushet jag skrev.
 
Mycket sov jag ju inte, för jag vaknade när Onna gick upp vid 06, men det gjorde inget. Hon gav mig stekt ägg på rostat bröd (mummms) och sen åkte jag iväg och till tåget. Så här sitter jag nu och fryser och dräller, och snart (om en och en halv timme) är jag i Lund. Det kommer vara varmt där. Jag längtar. Och det var allt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0