I said hello Satan, ah I believe it is time to go

Rubriklåt: Me and the devil med soap and skin, som vi hörde igår i en lista och den är så konstig och fin
 
Halloj det är nyårsafton! Ifall ni händelsevis skulle undra. Jag vet faktiskt inte om jag kommer hinna fixa min årets låtar-grej idag, men ambitionen finns där. Men först av allt ska jag blogga om min gårdag och den började med att jag och mamma gick för att köpa skor. Vi kämpade länge för att alla skor är för smala (upptill, jag har tjocka fötter lol), men till slut hittade vi skor som jag fick plats i och som inte såg ut som fan. Oooch de kostade 200 kronor! Det är nästan ingenting för ett par skor ju! De ser dock ut som rikemansskor sa mamma, så nu kommer jag se rik ut. Skoja det kommer jag inte. Men ja vi kom hem igen och jag researchade och skrev bok, och på kvällen åt vi pizza från ved. Den var helt okej, men fulpizza är bättre än fancy pizza alla dagar i veckan. Och sen spelade vi kanasta! Stella hade inte spelat det innan, så det var en steep learning curve för henne, men det gick bra. Hon hade väldigt svårt med konceptet "ta upp högen", för hon ville ta upp den för tidigt hela tiden, men det var väldigt kul så det gjorde inget. Hon och jag skrattade orimligt mycket åt att hon viskade "lägg kortet Emma...lägg nian...lägg den!" och sånt med olika kort jag inte skulle lägga. Till slut sa hon också "lägg ett kort.se" vilket var en referens till "vältetttält.se", som var ett euphoria-skämt 2015. Därför är min tjej ikonisk. Jag och pappa vann båda omgångarna som kingar, men mamma klagade mest på hur jobbiga punktkort är att blanda. Fast sen sa hon "tänk att du kan spela ändå, det är imponerande" till mig och trots att det borde kännas som en tant-formulering blev jag lite glad haha. Sen skrev jag mer bok, men mitt kapitel försvann...för att sen dyka upp idag igen när pappa kollade helt utan konstigheter. Förstår ingenting. Och det var årets näst sista dag, och snart (om en och en halv timme) kommer lilla för poddande och sen bär det av mot osby! Ses 2024!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0