Jag betalar ingen jävla hyra här

Rubriklåt: Sand med Hurula, som jag helt hade glömt fanns men återupptäckte igår när han sjöng den
 
Haj från en trött soffa! Henrik är verkligen helt död bredvid mig, har nog aldrig sett hen såhär trött tror jag? Hen brukar liksom ändå babbla, men nu ligger hen bara i en liten hög. Jag är lite piggare, men inte direkt sugen på att lämna huset om typ en halvtimme som jag måste göra. Det är ju för fan fysiskt omöjligt! Och anledningen till att vi är så jävla trötta är att igår såg vi hurula! Vi åkte till stan och åt på max (vi älskar max) och hade det väl bra, men sen var vi tvungna att gå genom den helt sjuka kylan jättelångt till konserten. Vi frös ihjäl. "Men det blir varmt där inne sen", tänkte jag naivt. Well no för det var basically en industrilokal så det var svinkallt där. Vi satt på reserverade platser och blev hanterade som vip, men de fick veta sen att vi bara var funkisar och inte vip lol. Och efter ett tag kom förbandet, christian kjellvander! och det är ingen grej som så, förutom att han är ihop med frida hyvönen! Det är honom 14 at 41 handlar om! Så jag skrek "he says hello from the kitchen!" i Henriks ansikte typ hundra gånger. Rimligt. Han var rätt tråkig dock, men sen kom hurula! Han öppnade med husen här ute, vilket var maaagiskt, och titiyo var där! Så nu har jag och Henrik sett titiyo sjunga två gånger och ingen av gångerna har vi bett om det. Väl kämpat. Vi hoppade oss varma, jag blev förvirrad av alla låtar jag inte kunde och sjöng med massor i dem jag kunde (så tystnar allt! ont som jag! åtta trappor!) och han spelade två nya låtar som verkar riktigt lit! Jag har ju varit föga imponerad av hans output de senaste åren, men det här verkar nice som fan! Så det var en riktigt bra spelning och vi var helt lyriska, men tyvärr tog det hundra miljarder år att åka hem så vår hype blev snart bara kyla. Det var så kallt att man knappt kunde tänka och det märktes för Henrik sjöng "vi ska äta te och dricka mackor" rimligt. Vi gjorde exakt detta och lyssnade på veckans flashback, och sen sov vi.
 
Idag vaknade vi tidigare än vi hade velat, men jag duschade och åt gröt och fixade sysslor så jag kände mig typ som en frisk person vilket var lite sjukt. Sen poddade vi (äntligen ett avsnitt i rimlig längd!) och jag åt prinsesstårta som Stella tog hem från sin mamma där hon var igår, och nu ska vi åka om en liten stund. Ses från Göteborg gänget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0