But when it comes to you breaking my heart, I could write the book

Rubriklåt: The book med nashville cast
 
Jag vet inte vad jag håller på med. Inte i något, som vanligt, men just i mitt "jobb". Skriver bok, säger jag att jag gör. Ibland gör jag det, men oftast inte. Och det är inte att jag inte vill, eller att jag inte kan. För jag vill och kan, det vet jag. Men jag vet inte hur. Inte här. Men jag kunde ju inte i Lund heller för fan, det kan inte vara platsen som är problemet. Then what? Vad är det som gör att min bok aldrig blir skriven? Är det bara lathet? Tydligen! Men jag vet inte vad jag ska göra åt saken! Det enda som funkar är ju att sitta på café med någon som också skriver, eller ibland att skriva på natten. Men jag kan inte luta hela mitt författarskap på andra människors skrivande! Det går inte! Det hänger på mig. Det och allt annat hänger bara på mig och då blir det inte gjort. Inget blir gjort om det bara hänger på mig och åren går. Jag vet inte varför men plötsligt har jag sån rikspanik över att tiden går. Fem år sen författarskolan. Fem år! Och jag har inte gjort ett jävla skit! Seriöst jag har slösat bort fem år av mitt liv snart och hur hanterar man det? Jag har ingen bok att visa för det. Inget alls faktiskt. Jag känar inga pengar och jag måste käna pengar. Måste skriva många böcker, vara driven. Mycket är jag men driven är jag inte. Inte ens lite. men jag måste fan bli. Måste-måste-måste bli driven. och skriva klart min jävla andra bokjävel. Somehow.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0