I tell you my problems, you tell me the truth

Rubriklåt: The Alcott med the national och Taylor Swift, en jättefin låt helt enkelt
 
Haj från tåget! Vi är snart i Herrjunga sa de...jag vet inte om det stavas så men ändån. Stella har mått illa, men nu mår hon okej säger hon. Och igår kom Leo till oss! Vi lyssnade på konstiga låtar i homohits-listan och Stella lagade sin otroliga paj, eller ja Leo lagade faktiskt också ska jag vara tydlig med. Men lagom till maten var det dags för lektion! Leo hade joinat torsdagsgruppen, så hon fick vara med från andra rummet lol. Så de andra fick höra när hon fick middag och allt sånt, så det blev mer Stella än det brukar vara. På lektionen pratade vi om sanning och att hitta på med utgångspunkt från sitt eget liv. De fick skriva om sig själva från någon annans perspektiv och det blev så kul! Vi spånade fram en romcom med en blind huvudperson och klurade på hur man kan överdriva och ändra i händelseförlopp. Det var så kul och de är så duktiga!
 
Sen lyssnade vi på lite mord och packade och kämpade på. Vi var alla jättetrötta, men vi hade det mysligt ändå och till slut gick vi och la oss. Stella somnade äntligen i bra tid, jag somnade väl kanske halv tre och Leo somnade vid...sex. Så vi mådde väl sådär när vi vaknade imorse kan man säga. Men jag släpade mig in i duschen, och då kom den stora överraskningen: Plötsligt ringer två hantverkare på. De skulle kolla ventilationen tydligen. Så de stormade in i badrummet och jag fick säga "hej, jag duschar bara så ni vet." de blev väldigt chockade och det var jag också så att säga. Så jag fick liksom fortsätta duscha när de höll på där inne. De gick väldigt fort som tur är. Vi gjorde oss redo och tog oss iväg, och nu sitter vi här på tåget. Stella äter chips och berättade precis att hon såg en räv! Sjuuuukt! Så nu är vi snart framme och det blir feeest!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0