Jag såg en gås i en tall

Halloj från soffan! Här sitter jag och undrar vad fan det är som luktar, det är nåt på bordet som luktar mat eller nåt. Det är äckligt men jag kan inte räkna ut vad fan det är. Alltså det är inte rutten mat på vårt soffbord det är säkert bara en tallrik eller nåt men ändån! Nog om vårt stökiga hushåll, igår lämnade vi ju lägenheten och åkte på äventyr. Vi tog oss till mariatorget och åt på MCDonalds ("då ska jag äta en fiskajävel!" ropade jag, så det gjorde jag, trots att Stella hävdar att det bara är jag som äter dem) och sen var det standup time! Det var i en konstig källare med en livsfarlig trappa till, och sen när man var där nere var det en massa fler livsfarliga steg! Rude! Men vi kämpade oss till platser (actual klaffstolar) och sen var det show. Jonte Tengvall var först och fan vad söt han är. Han är verkligen som en introvert-version av mig, vilket kan tyckas omöjligt att tänka sig men try it. Han berättade om alla absurda sjukdomar han fått och en massa annat jox, och det var väldigt trevligt. Sen var det paus och jag försökte förstå musikvalet, för de spelade ilomilo med billie eilish och fml med kanye? Det är...inte rimliga val? Sen var det i alla fall Marcus Thapper och han var väldigt söt och rolig. Rubriken kommer från hans pappa och var upphov till ett riktigt kluckskratt från min tjeja. Det var starkt för ingen annan skrattade högt just då. Så det var en bra standup-upplevelse, men inte det bästa vi sätt. Vi åkte hem och på tunnelbanan träffade jag Sagas kompis! Hon presenterade sig först med sitt killnamn och sen "nej just det, *tjejnamn* förresten" så jävla valid. Så jag blev hype, men inte lika hype som Stella...för hon skrattade hela vägen från vår plattform, uppför den långa rulltrappan och ut. Åt vad, undrar ni? Åt nåt tramsigt på tumblr som hon såg för flera år sen. jag älskar henne.
 
Sen kom vi hem, såg förädarna och hade det bra. Jag fick agera drama-jour igen (ändå ett tag sen nu) och sen sov vi alldeles för jävla sent, så idag har inget hänt whatsoever. Vi har sovit, tramsat, gosat och försökt göra nytta, det är typ det. Ses...när något har hänt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0