Jag visste nåt om livet, men ingen fråga mig

Rubriklåt: Hej lilla Marit med Marit Bergman, som jag lyssnade på på tåget och det är en sån jävla bra låt
 
Haj från Skåne! Jag sitter i lilla soffan och snart ska jag sova som en bebbe. Det kommer bli livet. Men det har varit en bra dag idag, och sjukt nog var tåget i tid! Detta har aldrig hänt i hela livet kändes det som, i alla fall inte när Stella varit med. Vi tog oss genom tågresan med musik, lektionsplanering (jag) och research (Stella). Vi kom fram och åt köttbullar och makaroner (mamma använde en stekpanna, sjukt beteende av henne) och diskuterade skrivsaker.
Stella: Det är svårt när det är två killar i entext.
Mamma: är det två killar för mycket?
...Stella menade syftning, men jag tycker det var ett rimligt antagande. Men sen hade jag hursomhelst lektion! Och alla var så kingiga! Det blev texter om supermegacreepy stalkers, fula killar, snälla systrar och paliativ vård, vad mer kan man önska? A++ content! Vi pratade om makt i texten och skrivprocess och en massa annat, och det var så kul! Mina kursare är ikoniska det vill jag bara säga. Och sen har vi bara hängt, tittat på great british bake off och drällt. Och nu ska vi sooova, jag är hype!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0