We're thirty now, we should have thought this through

Rubriklåt: All my friends med Creeper, från veckans cirkelskiva och den passar också utmärkt nu i fölsedagstider
 
Haj från natten! Det blir så sent nu för tiden vad är det för fel på oss. Men oj vad vi har firat och vad långt efter jag är i blogget! Men igår firade vi hos Stellas mamma med den sidan av familjen. Vi tog oss in till stan via Kista för present-inköp (Stella hann öppna en äcklig energidryck på tunnelbanan men eftersom vi bara åkte en hållplats fick jag stå och hålla den utanför affären...hon är så smart) och sen var det fir. Vi åt kalkon med extremt goda tillbehör (jag saknar kalkonen! och äpplena! äpplen i mat <3 jag vill hitta recept med äpplen amamam!) och pratade om bögar i operavärlden, maträtter vi aldrig vill äta och hur de tillagas (ingen visste men alla gissade), Anjas gröt-fobi (den är orimlig) och en massa annat. Sen fick vi chokladtårta ("den här tårtan är sjuk i huvet!" "hon menar att hon tycker den är bra..." Stella är en bra tolk) och Lasse (Stellas moster man och operasångare) tyckte att den såg ut som ett specifikt operahus, normalt. Vi fick höra nya tales om Stellas mormor, jag blev förbannad en stund (på väldigt lösa grunder men ändå) (och ingen märkte det), vi diskuterade jobb och sånt vidrigt och allt var väldigt trevligt nästan jämt. Jag var till och med delaktig i ett samtal om vin, det var inte rimligt men rätt kul. Vi åkte hem hursomhelst och väl hemma hade vi långa samtal om familj, kontrollerande beteenden, mina irationella känslor och en massa sånt. Och så läste vi bok och hatade huvudpersonen som vanligt. Seriöst den boken I can not. Och vet ni vad? Jag orkar inte blogga om idag också. Det får ni imorgon när jag har vaknat. För jag är trött hejdå godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0