Vi måste vakna, en allians för de svaga

Rubriklåt: Vakna med svenska akademien, en låt som vi hörde nyss och "vibes har den ju" som vi sa
 
Halloj från Skåne! Jag ska alldeles snart åka, men hinner snabb-blogga om min tid här. Jag kom fram med tåget (fick sitta själv hela resan woooop) och där mötte Saga mig! Vi satte oss först på espresso house, för Saga var sugen på en chailatte och det tackar jag sällan nej till. Där pratade vi om att hon tycker att våra konversationer ser roliga och kreativa ut i bloggen (det är för att de är det!), min märkliga boendesituation och annat jox, och sen styrde vi stegen (vem är jag varför pratar jag som en tant) mot John Bull för vin och babbel. Vi åt middag (min fisk var bränd, hatbrott) och pratade om cowboy-dörrar (vet ni vad det är? jag hade ingen aning), Taylor Swift, folk vars hjärnor inte vuxit klart än och hur störiga de kan vara, läraryrket och en massa annat. Vi drack både små och stora glas vin (de har båda, sjukt) och sen lekte vi gissa fråga tänka, först med gleekaraktärer och sen med taylor-låtar! Det sistnämnda var både det svåraste och roligaste ever för oss båda, vi fick inte ens ställa frågor om vilket album låten var ifrån (om vi inte totalt tappade det) så det blev många märkliga frågor om vibes, lore och såklart vem som borde sjunga låtarna i glee. Long live borde vara ett otroligt gruppnummer konstaterade vi. Så det var verkligen en toppenkväll! Jag kom hem till mina föräldrar och la mig rätt fort, men somnade sent för blä.
 
Så man kunde ju ha önskat sig en sovmorgon idag, men nope! Jag fick frukost vid 08 (det visste jag alltså innan) och sen kunde jag inte somna om bläää. Så jag drällde och hade det bra, och nyss åt jag fläskpannkakelunch! Det var så jävla jävelgott! Och till efterrätt fick jag en sjuk blondie med massa choklad som mamma hade bakat häromdagen! Här kan man fan va hörni. Synd då att jag ska dra härifrån men ajaaaa jag ska ha ett drömigt liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0