Den som viskar är kriminell

Så, nu återkommer jag med mer blogg, framförallt om gårdagen tänkte jag. Bloggfusk är det bästa. Vi satte oss i bilen och körde mot u-hamn, eller ja det är ju utanför u-hamn men ändån. På vägen ut började Sara gagga om mössor och nån ramsa om att om man har mössa blir man sjuk och då viskar man och då är man kriminell. Den gick inte riktigt så märkte vi när vi googlade, men nästan, och sen blev det en grej att vi sa att alla som fiskar är kriminella. Anyway, såklart lekte vi bokstavsmusikleken och det blev många bangers, med många bra stämmor från Sara (till och med understämmor what). Sara var jättehype på att lyssna på Vienna med ultravox, som man ska va, men det visade sig att hon trodde det var en helt annan vienna lol. Besvikelsen var total. Vi stannade på spånsta (matstället vi alltid stannar på) och tänkte köpa kaffe, men det blev korv och pommes till hela familjen istället för det var gott och vi var hungriga. Deras pommes är a++. Jag och Sara tramsade mycket, särskilt om boken sju systrar ("fattar du hur många stämmor man kan sjunga då?" "ja, sju."), och efter ett äventyr på ica maxi kom vi fram.
 
Vi hängde hos farmor en stund och åt gröt och pratade, och sen åkte vi till Pia och Magnus. Vi sover i deras nya coola gäststuga, som är så fiiiin! De har öppen spis och allt där hallå, och ett avlopp vilket så att säga är en fördel...detta är blogg-motsvarigheten till en jävligt arg subtweet lol. Vi satt i stugan med dem och drack vin (och konjak för de lite äldre i sällskapet) och pratade om Sveriges stormaktstid, vad vi gör nu för tiden, deras hund (som har ont i sitt ben rip), att jag inte kan röka (Magnus tycker att jag ska göra det och jag uppskattar en ally i livet) och allmänt jox. Det var så mysigt och kul att få tid att hänga med dem! Vi försökte förstå vad riksfärdtjänst är, vilka låtar bandet erasure har gjort och varför folk krigar ("krig tycker jag är fruktansvärt" /Pia, unik take) och sånt, och sen sov vi. Det var faktiskt inte så kallt, men det var en läskig trappa...japp deras gäststuga har två våningar. Cray. Vi vaknade och åt fil (jag har inte ätit fil på flera år) och kom hit, och vår mysliga dag här berättar jag om imorgon på tåget eller hemma. Vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0