Hellre vila med hela ben än motionera med brutna

Halloj nu är det tydligen natt! I had no idea lol. Och jag ska berätta om vad jag trodde skulle bli min opera-debut, men det var det inte. Det var en musikal, men den var på dramaaaten så det var ändå fancy. Först träffade vi Stellas mor och åt asiatisk buffé (varför man nu vill att jag och en illamående Stella ska äta buffé) och catchup, och jag fick räkchips vilket var så jävla gott. Fast ingen av oss vet vad det är gjort av insåg vi. Aja, sen gick vi till dramaaaten och såg tolvskillingsoperan! Detta var Stellas specialintresse som tolvåring och nu fick jag se det. Den var märklig och rolig och mycket fattigdom-missär som Stella gillar, och bra låtar såklart. Fast det var otroligt lite handling och väldigt mycket filler. Det kunde de ha tänkt på där i tyskland när de skrev den tycker jag. Stellas styvpappa hatade huvudroll-skådisen vilket ju alltid är underhållande, och det var mysligt och bra helt enkelt. Och på vägen hem hörde vi rubriken sägas av en random dude, jag gillar mottot. Stella tyckte att jag istället skulle ha "jag är så jävla irriterad på de här jävla tvättpåsarna!" som rubrik för det hörde vi på vägen dit. Men nä benen var bättre.
 
Idag vaknade vi av att Leos färdis ringde, så jag höll på att stressa ihjäl för att hon aldrig kom iväg lol. Men hon hann med bilen och är borta i några dagar nu. Vi har chillat och så, men jag har också skrivit nästan ett helt poddmanus och på kvällen spelade vi in sagda podd. Vi pratade mest om sviniga män nästan helt utan anledning. Vi såg på spåret och Stella fick flexa med sina flaggkunskaper (jag älskar henne), och nu i natt har vi bakat chokladbollar...som vi inte har ätit än. Jag längtar tills vi vaknar för då ska jag äta! Och det var allt för idag, godnatt ungdomar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0