Vem fan är Emil?

Haj från sängen! Jag ska strax ta mig upp för att fixa och dona, men först blåga såklaaaart. Och igår vare blindkackel! Jag åkte till us-kansliet, eller ja det är ju srf-kansliet, så jag stod som en idiot i entren och hade ingen aning om vart jag skulle. Till slut kom jag rätt i alla fall. Jag skulle nämligen skriva årets krönika med Tova, Dess och Angelina (som jag inte träffat innan). Vi åt pizza och blindkacklade loss om störigt folk, att inte ha några filter och allt möjligt annat. Vi satte oss sen för att skriva och jag sa rubriken när vi skulle ringa sagda Emil för att kolla vad han skulle skriva om...han svarade såklart när jag sa det. Well done. Så inte en så jättebra rubrik, men kul med kontext tyckte jag. Men ja vi skrev och jag och Tova tramsade en massa när hon gjorde fransk research. Vi kom till exempel fram till att franska hemsidor borde ha croissants istället för cookies. Det borde de!
 
Så det var en väldigt myslig tid, och idag har också varit det. Jag och Lilla har jåbat ihop, eller alltså hon jobbade hemma och jag skrev och så bräkte vi i telefon till varandra. Så jag skrev om en svensklektion och hon skrev diktat, det var gosligt. Jag fick också det bästa meddelandet ever från Dess, med jättetydliga instruktioner till hur jag söker ledsagning i Stockholm och vad de vill ha osv. Det var det legit finaste jag sett blev: rörd. Så livet är bra, och nu ska jag väcka Leo så vi kan börja fixa middag. Hon är äntligen hemma och fullkomligt slut i hela systemet stackaren. Så, ses imorgon I guess!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0