En gul tegelvägg...

Haj från hotellet som vi väldigt snart måste lämna! Jag ska resa mig ur sängen strax och gå ner till lobbyn för där ska vi hänga sen tror jag. Jag ska väl skriva bok men jag är så trött. Och det tro fan det, för igår var det supergöteborgdagen! Vi började med superfrukost såklart, och jag beskrev pannkakorna som "en smäll på käften av glädje". Rimligt va. Vi gick sen på en tour pappa hade köpt, så vi kunde följa en väg och få höra fun facts om olika statyer och grejer. Så vi verkligen hardcore turistade i göteborg, ändå valid av oss. Vi fikade i haga (dock ej på hagabulle för vi är inte galna, men jag drack utsökt varm choklad) och gick in i en random kyrka och hade oss, men mest gick vi omkring i parker och o-parker som Stella beskrev det. Det var mysligt, men lite utmattande också såklart. Vi hamnade på erikshjälpen (som tydligen hör till pingstkyrkan, had no idea lol) och dääär köpte jag en sammetströja för 79 kronor! Bästa! Hittade en jättemjuk och snäll klänning för 149 också men den var för stor, detta borde inte gå men så var det.
sen åt vi deppig lunch på espresso house och stapplade hem till hotellet, basically.

Här vilade vi och jag fick höra absurda saker som hänt i mina vänners liv som vanligt, eller mest med folk runt dem, aja. Det fanns inga bra restauranger, så mamma och pappa köpte sushi och vi åt på deras rum. Jag åt anka amamam och de hade köpt cola till mig så jag var otroligt tacksam. Det vill jag dricka när vi kommer ner hoppas de inte har fucking pepsi då gråter jag. Anyway, efter maten gick vi ner för lite bubbel och häng i hotellbaren. Älskar hotellbarer de är så chill och mysliga! Vi taggade och Stella och Sara hade läppstiftsbonding (ändå fint) och sen var det dags! Vi skulle se wicked! Wickeeeed! Ni förstår nog inte hur stor grej wicked var i mitt liv om ni inte var mina vänner för femton år sen och det...var ni oftast inte lol. Det var en enorm grej så att säga. Vi tog oss allra högst upp där vi skulle sitta och jag var helt slut redan då haha, men alltsåååå jag älskar wicked. Vi hade många nitpicky tankar om översättningarna och regin och sånt, men den roligaste var Saras i rubriken. Hon trodde att de hade översatt yellowbrick road med gul tegelvägg. Hon försökte bevisa det för mig, men stannade mitt i ordet och insåg att det stod väg. Kämpa Sara, uppförsbacke genom livet. En kille från Saras gymnasie var med, men han var inte med just igår vilket var sämst. Vi hade förbeställt pausvin vilket var det bästa jag någonsin varit med om (har inte upplevt detta i vuxen ålder tror jag?) och i andra akten fick jag så många känslor att jag typ inte kunde hantera nånting lol. No good deed är en så sjuk låt jag orkar tyvärr inte med livet. Så det var wicked och sen gick vi hem till hotellet, tog ett sista glas och föll i säng efter lite gos (i alla fall jag och Stellibelli lol). Och idag har jag kastat i mig en massa mer pannkakor, och vi har sett den sjukaste mannen. Han åt sallad...med grädde. Hur fan är det möjligt! Lås in honom genast! Och ja, vafan, nu hinner jag inte skriva ett ord till. Tur att jag inte har något mer att säga då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0