avsnitt 18

Avsnitt 18

Idag så har jag varit med Sammi och köpt julklappar. Det var complicated. Man måste ju köpa något bra ju. Men köpte lite iaf, till pappa och Mischa, Lucia också. Sofia har jag svårt att köpa till. Till Sammi har jag köpt en diktsamling, hon kommer bli glad tror jag. Mischa ska få en mysig tröja för hon klagar alltid på att hon är så kall och Lucia får en massa ljus med kaneldoft. Det är ju kul! Pappa ska få en kokbok och en jättesnygg mobilväska. Nu har jag hittatt på en present till Sofia, ska baka julkakor och lägga i en snygg burk. Burken ska jag dekorera med glitter och änglaklistermärken, för det gillar vi båda två. Har även införskaffat en cd till Hanna och en supersnygg kalender samt en film till Pammela, mina världsbästa kusiner. Är nöjd med mina inköp å år, faktiskt. Jag och Sammi hade jättekul idag faktiskt, åt dammsugare och det var gott. Nu ska jag snart gå och typ skriva till Natta, bästiga Natta! Jag saknar henne väldigt mucho. Idag skickade jag 19 sms till Natta där det stod hur mycket jag saknar henne. Det var kul och hon blev jättesur för jag störde i ett no-prov. Jag är den coolaste personen ever som kan mobba till och med sin bästa kompis utan att riskera att förlora henne. För vad som än händer så är Natta min Natta, jag äger henne. Köpte henne på lppmarknad, vet du. Hon kostade bara nio och femtio, det var rea. Nu ska jag dikta, tillägnar dikten Sofia den silverglittrande änglaprinsessan.

Snön yr runt träden i jul
Granen står och tindrar
Klädd mitt i vintern, vem klädde den
Ingen vet.
Glitter yr runt alla i jul
Runt små flygande änglar
Som svävar, sjunger och glänser
Vem bär de
Ingen vet.
Det är fart i stugan i jul
Som en kaka med snöglassyr
Människorna i stugan julpysslar
Vad pysslar de med
Ingen vet.
Stjärnorna lyser på himlen i jul
De blinkar och strålar emot oss
De skiner som sorger inte fanns
Finns dem?
Vem vet
Det är rätt svårt att tro.

Gaa, jag är på julhumör!
Julkramar Tora

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0