having the time of your life

O wlll runt två idag ringde mormor och sa att klockan tjugo i fem skulle vi vara uppklädda Sara och jag och så skulle vi åka någonstans. Momo kom och vi åkte. Vi var jättespända, eller iaf jag. Så kom det fram att vi skulle på galapremiär av mamma mia! O my god typ och vi kom dit och det var mingel och tilltugg och fint. Sen kom vi in och såg the movie. Och vad tyckte jag? Filmen var väldigt filmisk, mycket utspelade sig vid havet till skillnad från i musikalen där allt var i olika rum där folk var deppiga. Skådespelarna sjöng vädligt bra (nåja, nästan alla men iaf) och så. Men de hoppade över många låtar och la in en ny mystisk låt, samt lite annat läskigt. Men det gör inget, för det var en musikal och fan fan fan den var svensk!!!!! Alltså inte svenskt svensk utan svensk, fattar ni? No you don´t ;). Det är coolt att man aldrig får veta vem sophies pappa är. Förresten säger någon gubbe Sara träffade på en buss att hon var lik meryl streep. Mormor håller med. Hon sjöng väldigt bra. Nej nu måste jag gå och snacka med familjen, ska avsluta med en fråga och dtt citat. först citatet. "varför skriver de alla låttitlar på engelska utom under atack?" och så frågan. vem är björn och vem är benny...egentligen?

Kommentarer
Postat av: erik

Haha, jag fattade inte :P

2008-07-04 @ 20:51:11
URL: http://eerikandersson.blogg.se/
Postat av: Vispen

Jo, rasmus är hans bästis och han är seende. känner du honom också?

2008-07-04 @ 20:59:08
URL: http://vispen91.blogg.se/
Postat av: Vispen

Vad rolit att du såg Mamma mia, vad handlar den om egentligen? jag skulle också vilja se den.

2008-07-04 @ 21:03:57
URL: http://vispen91.blogg.se/
Postat av: RonjaR

Musikalen handlade om en tjej som heter Sofie och bor med sin mamma på en ö, tror jag. Hon vet inte vem hennes mamma är och en dagnär hon läser i sin mammas dagbok, sktrax före hon själv ska gifta sig, får hon reda på att hennes mamma varit med tre killar samma år som hon föddes, så ingen av de vet ve som är hennes pappa och Sofie bjuder in alla tre för att försöka ta reda på vem det är,men de får hennes mamma inte reda på.



Benny är väl han som komponerar all musik, sen vet jag inte vem Björn är, han kanske också komponerar musik?

2008-07-07 @ 09:41:43
URL: http://musikfreakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0