det andras röst..

Hejsan galningar och seriösa kids!
Nu har jag varit på den värsta konserten i mitt liv. Helvete för den. Vi(JAG)sjöng dåligt och falskt och hemskt! och hur tråkig var inte resten då? Bjebb är det enda jag kan säga.
Sen var jag ¨å skrivarkursen och det ska firas med att ni skall få två nya dikts. Den första fick kommentaren wow av Niklas, samt det klassiska mysig från Emma. Den andra fick häftig och "ett bra experiment". ska man ta den där som komplimang? Uppgiften var att gestalta ett ogripbart fenomen, fanns olika alternativ.

Stormens reseskildring

Jag reste över hav och land
Jag tog med mig allt i min väg
Jag slet upp träd med rötterna
Men de låg stilla-följde mig inte
Jag blåste bort människors tankar
Men de gömde sig-följde mig inte
Jag lät profetens kappa flyga bakom honom
Jag lät jungfruns hår bölja runt henne
Jag lät tiggarens sedlar dansa som höstlöv runt hans såriga fötter
Jag lät träden falla och molnen segla
Jag lät fåglarna lifta och träden böjde sig för mig
Blommorna neg och havsytan darrade
Gyllene sädesfelt lät jag bölja i vågor
Vildhonung, morgondagg, iskristall-allt jag upplever
Försommarbris, höststorm, vårvind-allt jag är
Så säger hon som vet, hon som ser och hör
Så säger hon som alltid vandrar ensam.

måste ändra titeln på den, men det var uppdraget.

Rymdens sång

Mäktiga trummor inleder sonaten
Strokar och flöjter bygger symfonin
Akustiska gitarrer och basgångar ger stämning åt låten
Pianot ger klang åt baladen
Och så en röst
Utan ord

Pampiga trumpeter hälsar lyssnaren
Saxofon och munnspel fortsätter i call and response
En bjälra och en munnjiga fyller i
En klarinett och en fagott försöker hinna med i svängarna
Och så en röst
Utan ton

En bariton och en oboe bildar alt
En panflöjt högt upp i sopran
Bas och tenor går också bra
Men ingen vet hur och med vad
Och så en röst
Den vackraste rösten
Du någonsin någonsin hört
Min röst
Världsrymdens röst

hejdå flummungar och fladdermöss!

Kommentarer
Postat av: Helen

Wow! Helt underbart! Var kommer alla dessa fantastiska dikter från? Du äger Emma!

2008-03-11 @ 16:59:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0