used to be afraid of the dark

Ja, igår umgicks jag alltså med två underbaringar. Vi lyssnade på onnas nostalgilista och hon spelade hela sin repertoar på piano (nästan) som inkluderar egenskrivet material som tåglåten och en ny låt, piroth, evanescence och oh laura. Skillad, är ungen.:(

idag har jag pratat med Hannah hela dagen, i princip, fram tills nu. det har vari trevligt, för det är det alltid. :) eller inte därför, eh, ja det där blev konstigt. ger er några citat och går sen innan nåt viktigt sägs.

Hannah: fan bry!

hannah: nästa katt jag har ska jag döpa till vibrato-kudde. liksom, smeknamn: vibbe!

jag tänker: vad konstigt. första gången jag hörde den här låten hade jag inte hört den innan!
(det värsta är att jag tänker sådär jätteofta)

jag: Sluta säga så. Du låter som tildah. Och du är inte Tildah, du är jag!

Kommentarer
Postat av: Ronja

Nu kan jag faktiskt spela idas sommarvisa och vem lämnade vem också :) fast det är typ samma ackord som massa annat. Det finns fyra ackord som är väldigt, väldigt vanliga i låtar, det gäller bara att hitta de låtar som är uppbyggda av de ackorden så kan man låssas att man är grym på piano. Fast iofs, piroth - låten, oh laura och idas sommarvisa är ganska olika, men äsch. Nu orkar jag inte mer.

2010-06-12 @ 19:59:42
URL: http://musikfreakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0