människor

jag hatar människors händer som rotar runt i det som är en själv och bedömmer och analyserar. jag hatar att saker som inte borde vara stora, som att lägga in en artists musik i sin mobil, blir enorma fucking val. jag hatar att jag blir så äckligt stollt och tänker att jag klarar det när det inte är svårt. jag blev så jävla glad när jag började skriva statusar på facebook regelbundet. jag tänkte liksom yay, jag vågade. sen får jag höra "varför skriver du så många statusar emma?" och då är det inte så jävla kul längre. för preciiiiis så lättpåverkad är jag! liksom...liksom...euw. så säger folk att man ska "sluta bry sig" men kan inte folk sluta ha åsikter istället? kan inte folk bara sluta peta i vad som är konstigt och inte, vad är problemet liksom? varför kan inte jag få göra vad jag gör för att jag gör det? måste det betyda något? säga nåt om mig? kan man inte få ändra sig eller nåt? varför! varför måste jag hela tiden förklara hur jag känner för alla andra så att de ska veta, fast jag inte vet själv? nu hade det kanske inte nåt med nåt att göra (vad har det med någonting någonsin att göra?) men jag bryr mig inte goddammit. jag får asociera precis som jag vill. nej just det! det får man inte. jag glömde. och nu ska jag hålla käften och se glad ut och whatnot. yay.

Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHA du låter som mig! wait... is that a good thing? om du minns typ nian och åttan när jag bara gick runt å var allmänt "gahwd-hur-ska-jag-göra-när-folk-säger-hur-jag-inte-ska-göra-och-allmänt-lättpåverkat-ramble-scramble-dumble-dore-or-ya-know-ok-this-got-out-of-control" och du bara "meh vrf bry?" och jag bara "Måste! vrf inte?" o du bara "meh" och... jag glömde poängen med vad jag skulle säga... meh...

...

/ :)

2011-10-16 @ 21:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0