Impressions with Emma

Shass: Blir så glad för dina fina kommentarer. Ska till slut svara på ditt mail efter det här inlägget, jag lovar!
 
Igår kom Robert hit. Vi pratade väldigt mycket om musik (som vanligt): hur man mellansnackar bra, hur man skriver lagom specifika/allmänna låtar, vikten av en bra scenshow (och hur svårt det är för oss att förstå den) och hur varierad man kan vara i sitt musiserande. Jag lagade jättemisslyckad mat (alternativ rubrik: So long and thanks for all the Cold fish) och försökte att inte skämmas. Sen hade vi en väldigt lång bokdiskussion. Det var länge sen jag pratade böcker med någon. Vi djupdök i svenska deckare och hur svåra fantasyböcker kan vara. Andra ämnen var hur obehagligt det kan vara att titta på film en del impressions jag gjorde. Till exempel emo och singer/songwriter. Jag kom fram tillatt jag omedvetet försöker underhålla honom och att jag försöker vara vad jag behöver vara i vissa av mina vänners liv. Förutom det var jag ganska arogant.
 
Vilket är intressant, för sen vände allt. Min magiska vecka came crumbling down och jag somnade med otrygghetskänslor och ledsenhet. Jag drömde jättemycket (till exempel att det fanns en blindrestaurang, som blindhuset, som var som en diner) och efter många såna töntdrömmar blev det mer mardrömmar. För sånt häner mig nu? Jag vaknade med hamrande hjärta och panik och allt. Det är så märkligt också, för det är inga dramatiska mardrömmar. bara...obehagliga. Men jag övervann min känsla (lite) och fikade med mamma in the stad. Vi pratade om att inte ge upp sin konst (jag pratar mycket om det med folk nu), later on (det spektakulära bandet jag hade när jag var 10) och lite mer seriösa saker. Dagens emmamma-citat:
"Jag är emot så mycket, Emma. Jag måste bli för mer! Jag hittar inget att vara för! Jag är emot allt!"
 
Sen dess har inte mycket hänt. Jag har ätit mat från olympia (att ringa och beställa mat är på riktigt också ett initiativtagande foodtrust osv) och tänkt skivtankar as Always. Snart händer det. Men först ska jag sova och inte drömma. yaaay.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0