Vindkraftverk is the shit!

Hej ni alla, jag är tillbaka!
Ibland känns det som om jag har varit borta i ett år och så har det bara gått några dagar. Men jag ska prata om i fredags, och då träffade jag först Sofia. Vi repade inför konserten nästa vecka, för då ska vi sjunga två (!) duetter. Det kommer bli så fint! Och hon är så bra och underverket är min favoritplats så ja. Även om jag mådde ganska dåligt gick det väldigt bra.
 
Jag kom hem, städade med mormor och mådde ännu sämre men försökte vara bra och prata om och lösa det. Vilket var svårt. Men! Sen fick jag besök av Elin och Olle! Jag har inte träffat Elin sen Sweden rock, så det var fint att se människan. Vi lagade mat, och med det menar jag att Elin mest lagade mat. Det blev väldigt gott och vi pratade om att hänga oss i vindkraftverk (rubriken sades av någon...det var nog Elin), foster på bord (jag har ingen aning om varför...de skulle ligga på nedervåning av soffbordet, så att säga?) och andra jätterimliga ämnen. Sen drack vi svartvinbärsvin (note to self: Drick det oftare) och körsbärsvin (note to self: Drick inte det) och pratade om mer djupa saker. Mycket cigarettrökning på balkongen (inte för mig obviously) och deeptalks om ex och idioter och allt möjligt. En av mina höjdpunkter var när de helt oprovocerat skulle beskriva Plockahontas och kom fram till 1) Lasse Kronér (Elin), 2) en vuxen version av Nalle pu (Olle) och 3) "inte alls som en gitarrist och inte som någon du skulle tycka om" (Elin). Det fina här är att allt detta är komplimanger. Andra personer jag tyckt om har Elin ju valt att beskriva med ord som "gråttmänniska", "hästkalkon" eller bara "Emma...nääeee!". So...he wins I guess. Det var en lövly kväll och jag tycker om att Elin är tillbaka i Skåne!
 
Igår...skulle jag tentaplugga. Så jag lyssnade på musik och diskade och somnade till en podcast vid 8. Och jag var inte ens bakis. Bara trött. Idag ska jag tentaplugga for real! Wooohooo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0