All the poets in the alley coughing up blood

Nu ska jag berätta om mitt Regina Spektor-äventyr från igår! Jag och Jeanette (mitt konsertsällskap, vilket var kul för det var en miljon år sen jag såg henne) träffades i Lund och åt middag på viggos. Ska inte gå dit på evigheter nu ok. Vi tog tåget mot Danmark, men fick byta i malmö vilket verkligen var foreshadowing. Under tiden bondade vi om att ha relationer till musiker och...jag kommer inte på en enda sak till som vi pratade om. Bra jobbat. Men vi kom fram direkt till konserten (verkligen i perfekt tid) och det var magiskt! Maaagiskt! Den nya skivan var orimligt sann (hade knappt hört den innan) och speciellt Sellers of flowers och the trapper and the furrier var fantastiska. Hon spelade Après moi och just då, i det ögonblicket, kände jag att livet kanske är värt att leva ändå. kan knappt beskriva lyckan och hoppet jag kände. Regina var orimligt söt på scen och sa saker som "the Little mermaid is an imigrant!", "It's funny to drink water! It's also funny to...drink other stuff!" och "Copenhagen...the land of the piano fixers!" sötaste i stan. Eller inte stan I guess men det är ett uttryck ok. Publiken var svintaggad (det var länge sen jag såg en sån här publik!) och det stampades och skreks och allt var så himla fint. Jag saknade inga låtar, utom consequense of sound såklart men den hade jag inte hoppats på. Hon sjöng Acapella och var en drottning. Har jag lovprisat nog? I Think so.
 
Vägen hem var verkligen inte värd lovprisning. Vi kom till Kastrup, men tydligen hade mitt id gått ut och därför fick jag inte komma igenom gränskontrollen. No joke, detta var något av det läskigaste någonsin. Det var verkligen en så skrämmande kontrast till konsertens hoppfullhet och gemenskap. Jag fick alltså inte åka därifrån. Lyckligtvis (!) kunde pappa köra över bron och hämta oss. Han hade till och med mitt pass! Still though. Fruktansvärd upplevelse och verkligen ett uppvaknande. Usch. Men taaaack pappa! Jag har egentligen ingenting att säga om denna dag. Jag har legat i min säng, handlat, letat efter päronsoda, inte hittat någon päronsoda, pratat med Christopher, snart sovit. God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0