you love me, you need me, then maybe

Jag kanske borde.
Jag kanske borde kasta mig ut, som om jag vet vart jag ska
ut från klippan som om jag hittar till en klippa ens
jag kanske borde?
Kanske borde gå ifrån vad folk säger
gå efter min egen väg
dansa efter min egen pipa
jag har ingen pipa
men jag kanske borde skaffa en...så att säga
Ja, alltså, jag kanske borde
ta tag i det här misterabla livet jag har framför mig
diskberget, ångesten, alla otagna beslut
alla andras värdelösa beslut
"If I don't do it, no one else will"
todd in the shadows sa just detta till mig
ok han sa det till sig själv men jag hörde det
så om han säger det, så kanske jag borde
men kan jag?
vågar jag göra om samma sak igen?
må lika dåligt, vara lika ensam?
Kommer jag verkligen att må sämre än vad jag gör just nu?
är inte mindre gift en bra sak?
det är inte relevant men ändå lite
lite på båda håll
för jag kanske borde gå åt flera håll samtidigt
splittra mig i bitar
över en tågräls?
Nej, vänta...jag pratar inte alls om sånt obehagligt just nu.
Det är bara så mitt huvud funkar...
jag kanske borde söka hjälp?
men det är inte det jag pratar om.
jag pratar om en massa saker.
jag kanske borde sluta dricka
jag kanske borde gå tillbaka till föreningsfängelset
jag kanske borde sluta med det som får mig att må sämre än på länge...
fast, det där sista kan jag inte
kan kan kan inte
men jag kanske borde...

Kommentarer
Postat av: Ronja

om du tycker föreningslivet känns som ett fängelse tycker jag du ska hålla dig därifrån. men de andra grejerna är jag nog helt för...

2016-10-10 @ 14:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0