Att blanda måsar och smultron

Hej och hå det är fakking vinter! Och med det menar jag skånsk vinter, och med det menar jag snöblasket från helvete. men jag har trotsat blasket och gjort roliga grejer! Till exempel har jag varit i malmö och hängt med klassisar på o'learys. Där köpte jag det dyraste vinet i hela världen (ja sa det till och med till kassapersonen) och vi pratade mycket om skrivande. Rubriken hände när vi pratade om tempus och Jimmy sa att det var "som att blanda Mozart och smurfarna". men det var inte vad jag trodde att han sa, som ni ser. Jag var dock så hungrig att jag höll på att svimma (bokstavligen), så jag och louise bestämde oss för att köpa pommes. När pommesen kom lovade jag Eva att hon skulle få några, men hon köpte istället egna och det slutade med att jag åt upp hennes istället. Jag var hungrig har jag sagt det? Men vi hade ganska trevligt och jag gick först (vilket faktiskt var ganska bra gjort av mig).
 
Igår trotsade jag snökaoset och fikade med Filippa. Det fanns filtar på fiket! Sikken dröm! Så vi kurade ihop oss i dem och berättade anekdoter från livet sen sist, som min tågresa före nyår och Filippas räddande av en mycket full tjej. Vi smidde framtidsplaner och konstaterade att Filippa definitivt har världens bästa jobb. Det var mysigt och bra, och mer än så har väl kanske inte hänt. Jag sitter och gäspar loss och väntar på energi. Det är kallt här, dessutom, för de har stängt av värmen. Det är taskigt tycker jag, för det är vinter har ni märkt det? Zombie cow bryr sig inte, utan hamrar på för fullt på andra sidan väggen. Det påminner mig om en annan lite märkliga situation jag tänkte berätta om, nemligen häromdagen när min granne ringde på (hon som inte är zombie cow då). "Vi ska ha inflyttningsfest på lördag! Det är öppet hus från klockan 3!" frågan var om jag 1) höll på att bli bjuden på fest eller 2) blev varnad i egenskap av granne? Det var varnad jag blev, men det var ändå lite märkligt att börja så kände jag personligen. Det där var inte intressant alls kom jag på, så jag...slutar nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0