Nästan är närmre än vi tror

herrejävlagud, nu måste jag blogga om bokens dag. Ni vet den där dagen när man tar examen från författarskolan. Inte jag, tydligen, för jag är sämst och hade typ två uppgifter kvar så jag fick inget diplom. Skål. Men det var en jävla bäst-dag ändå! Jag vet inte riktigt hur jag ska sammanfatta den. Tror det får bli någon typ av list-setup? Vi provar, det är ändå för jävla varmt för att formulera en tanke över huvudtaget. Så, detta hände bland annat under bokens dag 2018:
-Vi hade champagnefrukost. Det var mysigt som fan.
-Under dagen läste alla ur sina böcker! Det var maaagiskt!
-Vi fick höra super-malmöitiska, dramatiska uppläsningar, poesi, ja alltså seriöst vad fick vi inte höra?
-Jag läste om tequila och hår. Typ det första jag skrev på boken, still holds up though!
-Mina föräldrar kom och tittade! <3
-Jag blev starstruck av Anna H:s före detta faster. Jag kan ha varit väldigt pinsam.
-Jag fick höra att jag var "sexig idag". Samma person har även kallat mig gudinna vid ett annat tillfälle. I'll just take it, I guess.
-Delphine avslutade med att läsa och sen sjunga en jättefin sång om sin stroke, livet och oss. Så fint <3
-Vi gick till lokus medicus där festen skulle va. Där bubblade vi i trädgården och hade en drömig tid.
-Jag fick läppstift av Anna N <3
-Alva bjöd alla på glitter. Glitter är liiiveeeet
-Festen hade Harry Potter-tema! Vi fick bli sorterade!
-Jag blev ravenclaw alltså lol nej. Jag har legit aldrig varit mindre ravenclaw än nu.
-Dock! Det fanns ett quiz, och det var ett harry potter-quiz, och det vann vi! Och med "vi" menar jag: Jag. Det var jag som vann.
-Jag tvingade i mig indisk vego-mat. Röror galore, woho!
-Vi läste en lång tackdikt till lärarna. Det var fint som fan.
-Sen tog jag mod till mig och lyssnade på Itas övertalning. Dags för sjungande! Och det var så jävla fint. Alla sjöng med och klappade och knäppte och stampade i takt. Det jävla bästa jag kunde drömma om.
-Niklas grät. Bästa, bästa Niklas.
-Sen delades diplom ut. Jag grät först av rördhet och sen av...annat. Det var mycket gråt, just.
-Matilda kom till undsättning (älskar hur hon fångar upp mig när jag gråter, alltid, fast vi inte umgås annars) och vi gick ut. Lärarna kom och kramade mig. Bästa.
-Sen blev det mer anarki. Lite oklart vad som hände då. Vin, var det som hände...
-Jag försökte resa mig upp när jag hade satt mig ner i en trappa. Resultat: Stötte till Delphine som stod framför mig med mitt vinglas, vin över hela klänningen, försöker resa mig igen, ramlar och skrapar upp mitt knä, tar mig till slut upp. Har aldrig i hela mitt liv sett så full ut.
-Folk dansade. Jag var mest en förvirrad blob.
-Det blev efterfest på ariman och där satt jag mest i en soffa, hickade, pratade med Frida och var tyst. Sen tog jag en helt vanlig taxi hem. Så jävla värt.
-Kan även tilläggas att jag hade intensiva självmordstankar. Det var inge kul alls.
-Igår vilade jag upp mig. Och åt chips. Och godis. Och dog av värme.
-Nu måste jag för fan äta mat för det var typ 24 timmar sen jag åt någonting som inte var just chips och godis. men jag oooorkaaaar inte.
-Vi ses imorgon. Då har jag vatt i karlskrona.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0