läsa, dona, festa

Haj från fredagsemma, i sin kalla kalla lägenhet. Måste nog snart stänga köksfönstret, även om jag inte vill. Jossan kommer bli så stöööriiig då. Som om hon inte är det. Nä, jag är faktiskt lite nyförälskad i den där katten idag. Hon är så mysig och kelig <3 jag älskar henne!
 
Men ja, igår firade vi ju mormor. Familjen och mormors bästa väninnor var på plats och vi trängde in oss i den nya lägenheten. Jag insåg verkligen att jag aldrig får gå in i hennes hus igen, känna lukten av kokt potatis i hallen (oavsett om potatis kokade eller inte) och sitta i köket och...ja alltså jag kände emotions. Syster och Benjamin hade med sig Haddock, så alla var valp-besatta. Amanda kusin var djupt förvirrande, först jätteglad och sen jätteskeptisk till hunden medan mormors homie Ann-Marie hade med sig en presang till honom. Vi åt paj av olika slag och jag bondade med en av mormors kompisar, som jag minns från min barndom. Vi satt alltid och sjöng på festerna när de andra var tråkiga <3 jag var typ tre år eller nåt, men minns det så jävla tydligt. Tårta hände, ett av mormors gamla dagbarn kom och överraskade (<3), jag och Amanda pratade jättemycket om Silvana, jag kom fram till att jag tror att alla är Rihanna i karibien och att det är därför jag vill åka dit (samt romdrinkar, men det sa jag inte), mormor sa rubriken till Amanda som förslag på vad hon skulle göra när hennes boy är iväg (i karibien, just) och allt var mysigt. Och nu kom lilla hiiiiiiit! Så jag ska sociala med henne. heddå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0