And everything I ever did was just another way to scream your name

Rubriklåt: south London forever med florence + the machine, för den hörde jag literally nyss. Nu bytte det till 3 doors down, och den ville jag inte ha
 
Hej från onna! Nya bloggplatser varje dag it is. Eller inte nya, men olika menar jag. Vi chillar här och barnen badar och stojar. Eller ja ett barn badar och det andra sitter helt lugnt med sin ipad och tittar på barbapappa.
 
Igår efter blogget kom barnen hem! Kiti åkte till farsta för att fixa fir-bubbel, så jag barnvaktade och såklart skulle det lekas med vatten. Badhus, lektes det och mycket märkliga grejer om att "titta på häxor" ingick. Weird. Lee förklarade också varför lejon ryter: "de är arga, och farliga, och allvarliga!" I mean...yes. Very accurate. Vi åt mat och hade ett jättebra samtal med Lee om funktionsnedsättningar (hon är! så! smart!) och efter lite lugn lek och tv-tittande fick bebbarna sova.
 
Då var det ju bubbeldags! Jag korkade upp, vi skålade för författaren Emma Rävås och hade en mysig kväll. Många olika goda saker dukades fram och vi lyssnade på bra och konstig musik och pratade supermycket om derealisation och disociation. Så himla bra samtaaal <3 Emma Black fick mycket att säga till om och det var en av de bästa kvällarna för oss. <3 jag gick över till Onna för att sova (så weird, men det var bäst så) och vaknade av att hon gjorde pannkakssmet och dammsög. Så mysig vakning! (ja vakning är ett ord) Kiti och barnen och Onnas kompis Lee kom och vi hade pannkaksfrukost! Det stektes och fixades och åts för glatta livet och vi jämförde mensskydd och annat rimligt. Lee (barnet) ville leka leken "sitta på Emmas huvud" och sen snurrade de runt i stolen och allt var superrimligt. Och nu är vi här. Kiti babblar med en störig telefonundersökningstönt, och snart ska det bli milkshake snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0