Regnet har inte bestämt sig om det är snö men faller ändå

Rubriklåt: Tystnad läker inga sår med Navarra, en av de mest novembriga låtar jag kan tänka mig. Dessutom är det tydligen en stor skandal att jag använder "jätteslitna sommarskor" fortfarande, så jag ska byta till vinterskor idag.
 
Haj, det var länge sen! Kanske inte jätte, men lite. Jag ska berätta om min helg, och den började i fredags med lunch-aw med Saga. Vi satte oss på ariman och drack "bra vin" (de är så söta där, för de kallar sina vin bra och bättre) och babblade. Vi hamnade i en lång gemensam rant om snålhet (en alternativ rubrik är ju "jag är ingen jävla mattebok, jag är en människa!" som hon ropade), hatade på våra ex sådär som vi gör och jag råkade skrämma upp henne genom att säga att jag och Stella inte skulle vara tillsammans på vår halvårsdag. Jag menade såklart fysiskt, men det fattade inte hon. Vi gick till botulfs för mer vin och prat, mindes min kontakt med gud (lyssna på skamkalas avsnitt 8 för kontext) och sen hämtade saga tårtor och jag åkte hem. Eller försökte, för bussarna suger. Taskigt tycker jag.
 
Efter nån timme om Stelllla! Hon bytte om till sammet (jag har en sammetsflickvän ställ er i kö för att offer your congratulations) och vi gick till mormor. Där var det 80-årsfest! Vi åt försnax, drack bubbel och hälsade på alla, och sen blev det kalkonmiddag som brukligt. I "ungdomshörnan" pratade vi om att Amanda inte är gay ("jag är bara medveten!" for now...), folk som gett hela sitt företag virus, mina superbra puns (som Stella tyckte var dåliga! De var jättebra) och en massa annat. Det blev såklart både efterrätt och tårta (det är ett memme, säger Sara, fast hon säger "en memme"...meh) och folk hade väl trevligt. Olika ladies fick "karlar i bilen" (det var en grej) och sen gick vi hem och sov. ...jättelänge.
 
När vi väl vaknade igår åt vi frukost och sen åkte vi him. Där lärde jag mig vägen från bussen till Saras nya place och Stella lärde sig hur man lär ut vägar till mig med experten mamma. Vi gick till själva himma, fick tårtrester och umgicks ett tag, men på kvällen var det bara jag och Stella. Vi beställde sushi / lax och såg bert-filmen, för det är ju on brand för oss. Den var verkligen svinkonstig, men också lite kul. Och felix, såg vi såklart. Det måste man faktiskt. Och sova, måste man. Och nu är det söndag och hon har åkt, och det suger. :( Men jag ska träffa mina bebbbbar snart! Det var forever ago för fan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0