Om du bara lägger dig här, kanske hjälper det

Rubriklåt: Sms med linnea henriksson
(Ett litet mush jag skrev igår. Det var tydligen mush-dag igår.)
 

Man blir aldrig klar. Har ni tänkt på det? Hoppas inte, men det har jag och så är det. Liksom…idag har jag duschat. Då är jag klar med det. Sen åt jag en matlåda. Då är jag klar med det. Fast jag är ju inte det, för ikväll måste jag äta mer mat och om en eller två dagar måste jag duscha igen. När jag har lyckats tvätta är jag helt slut och då har jag inte ens hängt upp tvätten, men när jag har gjort det också har det ju hunnit bli nya kläder som är smutsiga! Och jag kan typ inte registrera det? Liksom min hjärna ba ”okej klar tack å hej” och glömmer att det. Aldrig. Slutar.

 

Jag känner mig som sisifos och jag bara rullar stenjäveln uppför backen och det är helt jävla hopplöst. Jag får aldrig sätta punkt. Ingen får det. Jag skrev detta på twitter och Skogis svarade ”man måste äta mat tills man dör.” vill seriöst bara gråta och skrika när jag läser det. Jag kommer aldrig slippa undan. Och ovanpå allt det ska man liksom ha en sysselsättning? Och typ livsglädje? Yeah no. Livet är en to do-lista som aldrig någonsin blir tom. Och sure, jag kan bara stänga av hjärnan och fortsätta. Except I can’t fucking do that för varje måltid är ett steg med stenen och jag orkar inte. Orkar. Inte. Vi ska vakna och äta mat och kämpa. Vi blir inte klara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0