Vem fan behöver etiketter?

Rubriklåt: Närke med Hanna Järver
 
Det var länge sen jag pratade om lesbiskhet nu eller hur? Men fortsätt läsa, det kommer inte bli propaganda jag lovar. Så, jag har funderat på en grej. Om man identifierar sig som lesbisk blir man kär i tjejer. Men vad med tjejer är det man blir kär i? För det finns ju inte bara cistjejer, utan också transtjejer, vilket betyder att även om en tjej inte har en "tjejkropp" kan man bli kär i henne. För om man inte tycker det är man en terf (googla). Och det håller jag med om, för transkvinnor är kvinnor, men hur funkar det?
 
Men vad händer om man har en tjej som man är kär i och sen kommer hon och säger "jag är en transman"? Gör man slut? Nej, det gör man ju inte, om man älskar personen. Så då...har man en pojkvän? Ska man då identifiera sig som bi? För om man fortfarande säger att man är gay är det ju elakt mot pojkvännen. Detta gäller ju ofc för heteros också, men jag tänker att just för homos är det en grej att komma ut och ha det som sin identitet osv. Så att få en pojkvän nu skulle verkligen fucka med mig. Men vad är då sexualiteter? "kön är en social konstruktion" säger de (vi), men jag förstår inte riktigt hur det går ihop. Obs detta är inte transfobi, jag vet att det låter så, men det är väldigt spännande. Just att jag och många med mig har bygt vår identitet kring något som är så sjukt skört. Ingenting betyder liksom nånting, och samtidigt betyder allting allt. Det är en sån seriös mindfuck. Det var typ det jag ville säga...så nu kan ni ju tänka på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0