Du är inte så fint, men det är nåt med dig, som att komma hem

Rubriklåt: Någon gång måste du bli själv med Säkert!, från veckans cirkelskiva mest.
 
Hallå från en kursgård i Falsterbo! Här ligger jag i min säng och äter werthers original och lever mitt lilla life. Ska definitivt sova inom några minuter, men tänkte kika in här på blågen och berätta om min dag. Jag tog mig upp på morgonen (gasp!) och åkte hit. Vi hade lektion om respons idag, och alltså jag tror äntligen att jag fattar grejen om respons? Allt liksom makar sense nu plötsligt! Allt det där kladdet jag har haaatat har nu liksom blivit...bra kladd? typ som pudding! Det är bra kladd ju. Och när jag hade fått i mig all den kunskapen fick jag också i mig broccolisoppa och pannkakor med sylt och grädde. Muuuums! Jag vet att skolpannkakor är som de är, men alltså I truly don't mind. Skolmat är det bästa jag vet dammit.
 
På eftermiddagen pratade vi massor om böcker om skrivande, vilket gjorde att jag rantade lite om John Ajvide Lindqvist (yoloade om stavningen, yoloade även i ranten pga läste 1 bok för tio år sen lol) och sen hittade jag en person som inte tyckte att det är sjukt i huvet att lyssna på shufflade böcker när man skriver! Hon ska och måste bli min nya skrivkompis. Sen var det vila-tid (jaaa) och sen middag, nämligen kalkon med märklig potatismoj. Då pratade jag med den äldsta på kursen en massa om transpersoner (nej ta det lugnt hon var bra!), glada tanter på skrivkurser och en massa annat. Mycket trevligt osv. Hann prata lite med andra om att skriva på lekland ("stör inte mamma! Hon är en bokskrivare!") och sen gick alla till sina rum. Det är så fina rum här! Jag vill åka hit och skriva med någon nån gång. Det är en dröm jag har att åka till ställen och skriva med folk. Men nu är min enda dröm denna: Att soooova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0