We fall in love 'til it hurts or bleeds or fades in time

Rubriklåt: State of grace med Taylor Swift, från veckans cirkelskiva och dessutom en sjukt höstig låt.
 
Hej från en natt-pigg Emma! Jag lyssnar på goblet of wine, en podd där två brittiska tjejor dricker sprit och läser harry potter (mums ju!), och dräller i mitt nattlinne. Standard chill-Emma-life. Förutom att min fucking brandvarnare behöver en rejäl utskällning! eller nya batterier men ändå. Håll käften tönt. Den låter typ som...en ledsen mus? Men nog om det, för jag ska prata om igår, och då var jag hos Sam på kafferep! Huuuur mysigt! Jag upptäckte att jag var den enda icke-kaffedrickaren i rummet, sjukt nog, men Sam fixade vanilla chai till mig på dirren så det gör inget. Och hen hade bakat så mycket gott! Åtta sorters kakor (det skulle vara sju men blev för många, jag sa åt hen att skärpa sig), typ vaniljhjärtan och cookies och små söta kokostoppar (jag och Lilla fick moderskänslor för dem och Vera, Sams blinda och underbara granne, sa "man borde göra en familj av kokostoppar! Mamma, pappa, barn och till och med barnbarn!" ja)! Och bullar och en tårta med daimgrädde och kolakräm och muuuums! Och vi kacklade om gitarrister som är hemska, högljudda sex-grannar, att bygga ett altare av kakor och en massa annat fint. Bästa tiden dammit! När de äldre i sällskapet gått blev det musiker-times, som vanligt med Sam och gänget. En random gitarristkille joinade en stund (första killen jag tyckt varit snygg sen jag kom ut som gay, spännande att det tog två år ändå...eller okej, första nya bekantskapen kan vi väl säga...I'm fine tho! Still dyke!) och sen satt vi i soffan och lyssnade på jazz. Sååå mysigt i liten dos! Nils Landgren worshipades, vi försökte alla förklara för Sam att hen inte förstår hur köande fungerar (hen var tydligen på en fest en gång och köade 70 låtar? Hur?) och jag krävde min favorit-jazzlåt little pretty och allt var så himla höstgosigt.
 
Sen åkte jag därifrån och kom him, där vi åt schnitsel (yolo-stavningsemma strikes again) och sen tittade jag på gilmore girls och åt märkliga kanelbullar med choklad i. Livet var nice och när jag kom hem lyssnade jag på Winnerbäck för cirkelen! Äntligen nåt kul! Vi har båda haft a hard time med varandras skivor lately, men nu har vi haft kul. Sååå nu har jag gett Taylor Swift, grattis Robert ha kul. Så, ja, sen sov jag och idag? Idag har jag bara sovit och vilat och lyssnat på poddar och kanske blivit lide tipsy som eventuellt märks i detta inlägg vem vet. Seriöst brandvarnis get your shit together jag orkar ej. Och med detta avslutar jag, ses när vi ses blogg-gänget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0