I hate the day, it hates me, so does everybody else

Rubriklåt: Canopees and drapes med Emmy the great, en cidrig och härlig sång från igår

 

Hej från ett snälltåg som inte har internet! Det bara vägrar ge mig internet och jag är superkränkt. Så jag får lägga upp detta när jag kommer fram till det blinda huset. Men jag har oerhört tråkigt nu, så jag bloggar i förväg och då om igår när Lilla var hos maj. Vi drack cider i stora lass (eller ja lagom stora lass) och lyssnade på brittiska dängor och jag gormade på henne om olika sätt hon måste skärpa sig på. Det måste hon faktiskt! Efter ett tag hjälpte Stella oss att köpa mat från max (foodoras app har blivit taskig) och den åt vi under stark passion. Vi pratade också om att inte skaffa barn och hur svårt detta är för folk att förstå, att man bör ha kläder på sig när man sover med andra (åtminstone om man inte är ihop) och sen väldigt mycket om boken jag försöker skriva. Lilla var väldigt dålig på att prata och sa saker som ”den kortärmade ben-scenen” (vad är en ben-scen snälla berätta) och då sa jag att jag inte ville prata mer med min bok om henne. Seriöst om jag fick en krona varje gång jag sa fel på just den meningen hade jag varit rik som…valfri medlem av team Osby åtminstone. Så ändå ganska rik men inte superrik, hade jag varit. Men skit i det, vem behöver pengar när man har muffins liksom? Och det hade vi, nämligen svingoda muffinsar som Sam hade bakat. Hen är: Bäst. Och när vi ätit dessa och varit nöjda med life ett tag gick vi och la oss och jag berättade om Ron och hans quidditch-kariär. ”Ja, han ville knulla Victor!” ropade Lilla. Ja jo men nu var det inte det vi skulle prata om. Hon menade Crum, alltså. Hon har lite konstiga referenser och det är mitt fel men ändå.

 

Idag vaknade vi fööör tidigt och tog oss upp. Vi åt frukost och kacklade en stund och sen åkte hon iväg, och även jag, till detta tåg. Här har jag tagit minst sagt märkliga beslut. Jag har nämligen bokat vaccinationstid och fått en sån på fredag, så jag bestämde mig för att åka ner då och sen upp igen på lördag. Japp, helt och totalt logiskt eller inte, men nu blev det så. Jag är knäpp i huvet men inte så knäpp som psychot som rökte i dörren till tåget så det blev rök överallt. Hen blev utskälld av tågvärden i högtalarna. Det skulle hen bannemig ha. Så, klarbloggad är jag, vi ses i Stockholm (eller okej när jag publicerar är jag ju redan där men ändååån)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0